Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallo. NÄgon som vet vad för ljud, keyboardisten i Europe anvÀnder pÄ lÄten "The final countdown".

AlltsÄ melodislingan i början etc. Vilken plugg eller VST kan göra jobbet?

UPDATE: Det Àr en Roland JX-8P

FrÄgan Àr nu vilken plugg som kan lÄta snarlik?

Redigerat av JohnnyRocker2008
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag gjorde en patch till Reason som liknar Final Countdown brasset.

Dom flesta syntar med modenvelop fixar biffen.

Det lÄter ganska nÀra, pÄ med reverb sÄ sitter det nog. Man fÄr kanske justera lite filter och envellopper.

http://dl.dropbox.com/u/6897056/drloop_final_countdown.cmb

Redigerat av drloop
Postat

Kanske den hÀr?

Det tog mig 20 sekunders googlande och den Ă€r gratis 😉

http://rekkerd.org/martin-luders-pg8x-jx-8p-inspired-synth-plugin/

Tackar. Försökte köra det med Cubase lackar ur.

Lade dll filen i vstpluginsmappaen direkt.

Det startar upp men efter nÄgon sek sÄ vill cubase stÀngas ner.

Postat

kan tyvÀrr inte hjÀlpa dig, kör mac men det lÄter skumt fast det Àr i.o.f.s. en beta sÄ du kan ju alltid maila killen som gör den och kolla om det Àr ett vanligt fel och om det finns nÄgon lösning

pme (oregistrerad)
Postat

Omnisphere har ganska duktigt med samples frÄn JX10 och JX8P den kanske kan vara nÄgot?

Postat (redigerat)

kan tyvÀrr inte hjÀlpa dig, kör mac men det lÄter skumt fast det Àr i.o.f.s. en beta sÄ du kan ju alltid maila killen som gör den och kolla om det Àr ett vanligt fel och om det finns nÄgon lösning

Hittar inte hans maildaress. Och pÄ forumet dÀr det skrivs om pluggen Àr det omöjligt att regga sig :-(

Ska kolla in Omnisphere.

Redigerat av JohnnyRocker2008
Postat

Omnisphere har ganska duktigt med samples frÄn JX10 och JX8P den kanske kan vara nÄgot?

Tackar pme. Ska kolla lÀget om det finns nÄn provnedladdning nÄnstans.

Postat

Det dÀr ljudet mÄste vÀl ÀndÄ vara bland det enklaste man kan skruva? MÄste vara svÄrare att hitta en vsti som saknar de features som krÀvs.

MÄ sÄ vara. Men jag behöver endÄ en bra softzynt :-) Tycker att Natives grejjer suger. AnvÀnder bara Machine och Guitar rig frÄn dem.

Postat

Det dÀr ljudet mÄste vÀl ÀndÄ vara bland det enklaste man kan skruva? MÄste vara svÄrare att hitta en vsti som saknar de features som krÀvs.

Precis. Det kĂ€nns som de flesta syntar, sedan 20 Ă„r tillbaka, kommer med fĂ€rdiga presets för sĂ„vĂ€l The Final Countdown som Van Halens Jump. â˜ș

• Gilla 1
Postat

Tackar. Försökte köra det med Cubase lackar ur.

Lade dll filen i vstpluginsmappaen direkt.

Det startar upp men efter nÄgon sek sÄ vill cubase stÀngas ner.

Skumt!

Postat

Skumt!

Det har vÀl nÄt med kompabilitet att göra. Jag kör cubase 5 32bit i windows 7 64bit

Har "behandlat alla plugins med JBridge. Funkar kanon men just den pluggen vill inte som jag vill.

Är det nĂ„gra andra hĂ€r som kör med Omnisphere?

Postat

Det har vÀl nÄt med kompabilitet att göra. Jag kör cubase 5 32bit i windows 7 64bit

Har "behandlat alla plugins med JBridge. Funkar kanon men just den pluggen vill inte som jag vill.

Är det nĂ„gra andra hĂ€r som kör med Omnisphere?

Kör du Cubase 5 i 32 bitar behöver du vÀl inte anvÀnda Jbridge alls?

Postat

Kör du Cubase 5 i 32 bitar behöver du vÀl inte anvÀnda Jbridge alls?

Är dĂ„lig pĂ„ det dĂ€r. Jag kör 32 bitars Cubase och 64 bitars Windows. För det Ă€r vĂ€l 32 bit om programmappen ligger i x86 programmapp?

Postat

MÄ sÄ vara. Men jag behöver endÄ en bra softzynt :-)

DÄ vill jag rekommendera Synth1 och att du laddar ner banken "Goldbank" (jag har för mig att du har en Europe-ripp dÀri).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.