Tophe Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 På mitt gamla integrerade ljudkort kunde jag koppla in en PC-mic och snacka med polare över MSN Messenger. Nu har jag ett nytt ljudkort.. Ett E-MU 1820 (studiokort). Jag lyckas inte få Messenger att uppfatta signalen från mikrofonen... Signalen går in i datorn, i ljudkortet. Den syns i mixern, men Messenger uppfattar den inte. Ljudkortet använder ju framför allt ASIO-drivers, och jag förmodar att Messenger inte gör det.. Men hur skickar jag ljudet till Messenger? HJÄLP!
Jazzman Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Har du testat Verktyg->Guiden justera ljud och video ??
Linus Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Messenger använder det ljudkort som du har satt som standardkort för Windows. Så har du ändrat ljudkort i Windows? Gå till Kontrollpanelen, "Ljud och ljudenheter" och kolla, under fliken Ljudenheter, vilken drivrutin du har valt där.
Tophe Postat 5 februari 2005 Trådstartare Postat 5 februari 2005 (redigerat) Messenger använder E-MU.. Och det är i Guiden för Ljud Video som miken inte ger något utslag, trots att rätt ljudkort är valt (det andra finns inte). Miken i kontrollpanelen heter Wave (genom E-MU).. Hur skickar jag mikens signal vidare till Wave? Nu går den bara till ASIO 1/2 Redigerat 5 februari 2005 av Tophe
PzYkBrYt Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Messenger använder E-MU.. Och det är i Guiden för Ljud Video som miken integer något utslag, trots att rätt ljudkort är valt (det andra finns inte). Miken i kontrollpanelen heter Wave (genom E-MU).. Hur skickar jag mikens signal vidare till Wave? Nu går den bara till ASIO 1/2 du får väl ta & använda en "send" till wave.. messenger använder inte asio.
Tophe Postat 5 februari 2005 Trådstartare Postat 5 februari 2005 Har gjort det.. Men det funkar ändå inte. PÅ E-MU's hemsida har de en guide där man får skicka Mixen till Wave L/R. Men den guiden funkar inte. Det ser inte ens ut som på deras screenshots och Wave L/R finns inte i den listan de talar om. Den går inte lägga till manuellt heller.
Barden Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 messenger suger.... ljudkonversation funkar nästan aldrig för mig. Måste trycka av och på micen i mixern.. i bland funkar d.. ibland inte :S
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.