Jump to content
Annons

Äntligen åker dom fast!


lavrell

Recommended Posts

Va själv på möte hos detta "skivbolag" och det va ju tur att man inte skrev på deras deal. Se deras hemsida plus P3:s granskning av bolaget för mer info.

Nån mer som va på möte hos dom i sthlm?

Jag fullkomligt HATAR oseriösa aktörer i branchen. Finns alldeles för många 😉

länkarna:

Mediamusics hemsida

P3 Fronts sida

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

Jag hörde på tror det var Frank i P3 för nån vecka sen där dom tog upp detta med oseriösa skivbolag och det var mycket bra, man fick lära sig att vara försiktig och ta reda på vad det är först och skaffa hjälp innan man signar å sånt.

Man ska inte förivra sig för då kan det vara kört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lurade dom folk? Var det den klassiska "ni kommer tjäna miljoner" och sen får dom inte ut ett öre i slutänden eller?

Saxade från mitt foruminlägg på jamma.nu:

2004-07-08 kl. 16:13

Ett "skivbolag" att passa sig för!

Jag antar att flera av er band här råkat ut för mediamusic.se?

Vi ganska nyligen på ett möte med dom på Stureplan här i sthlm.

Visst, jäkligt bra och schyssta lokaler men vad gör det när dom känns på tok för oseriösa?

Man köper ett paket av dom som kanske kan leda till ett skivkontrakt som innehåller promoting i olika kanaler såsom TV, radio och internet mm.

Visst kan detta vid första överblick låta bra och intressant men det är efter detta det roliga tar slut. Bolaget påstår att deras service kostar i runda slängar 600 000 kronor och därför ska bandet gå in med 1/4 av den summan vilket blir 150 000!!!

Eftersom ingen artist/band genomgått hela processen kan man heller inte få nåt bevis på att det funkar, utan efter denna period (ungefär 300 dagar) så ska man utvärderas och räcker man inte till så är det bara adjöss, tack och hej!  Det va dom 150 000 som dom så snällt erbjuder en avbetalning på?!?!?!

Bolaget behåller även rätten på dom inspelade låtarna till 100%.

Dom har signat ett tiotal band och haft möte med c:a 250 vid det här laget och dom har signat ett band i varje genre nästan ungefär som om dom garderar upp sig istället för att nischa sig.

Min tro är att dom satsar på ett fåtal band och låter resten betala sina pengar så att dom kan satsa ännu mer på dom bästa artisterna. Vi hade med oss en hel demo men deras A&R frågade inte ens om han fick lyssna på den!!! utan frågade om vi ville signa!

Så ni som varit där och kanske tom signat får gärna skriva vad ni har tyckt om deras jobb än så länge, vem vet dom kanske är asproffsiga och lyckas bra men det va inte den uppfattningen jag fick.

Mvh Micke

Detta skrev jag alltså 2004-07-08 kl. 16:13 och räddade på så sätt ett antal band från att signa men oturligt nog va det några som svalde betet och nu istter med skulder upp till öronen.

Skönt att det äntligen blir ett slut på ett av många oseriösa företag inom musikbranchen!

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, själv skulle jag nog mest bli rädd för ett skivbolag som har fina lokaler. skulle förmodligen tänka "Jasså det är hit mina pengar kommer att gå?"

Skulle kännas bättre om de gick till marknadsföring av min musik istället för en dyr hyra. Flärdfull representation är överskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, själv skulle jag nog mest bli rädd för ett skivbolag som har fina lokaler. skulle förmodligen tänka "Jasså det är hit mina pengar kommer att gå?"

Skulle kännas bättre om de gick till marknadsföring av min musik istället för en dyr hyra. Flärdfull representation är överskattat.

Haha det skulle kännas mycket seriösare ifall dom hade ett mobilt kontor i en minibuss 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...