ElektriskBureau Postat 5 februari 2011 Postat 5 februari 2011 Er det noen som kan hjelpe med å få tak i hele manualen til denne? Helst både "user" og "service" -delen? Har et problem med den jeg må få fikset. 😮 ..Og hvis noen kan rekommendera et sted/nån snubbe med spesialkunnskap på båndmaskiner i området Västra Götaland, ville jeg vært tacksam! Er ny på forumet og i sverige forøvrig! Anders
engineer Postat 6 februari 2011 Postat 6 februari 2011 Hej! En kort session på Google gav inget resultat, men det bästa är nog att kontakta Tascam och fråga om de har någon. Både i Sverige och utomlands. Annars kan du ju fortsätta att fråga i detta och andra forum om någon som hr en är villig att göra en kopia. Lycka till!
ElektriskBureau Postat 6 februari 2011 Trådstartare Postat 6 februari 2011 Takk for svar og tips. 🙂 Tascam sitter vel på noen manualer nånstans. Jeg får høre med dem og fortsette søkningen.
ketri Postat 9 februari 2011 Postat 9 februari 2011 Hej! Jag har en MS-16 med tillhörande manual. Kommer jag ihåg tar jag med den från studion imorgon kväll. Men den är inte till salu! Däremot kanske det går att ordna så att du kan låna den ett tag. Återkommer...
KaH Postat 2 juli 2011 Postat 2 juli 2011 (redigerat) Hej Andreas. Kan rekomendera Bo Hanse´n. Bo Hansén Mob:0706-665966 Hansenaudio Bosse har full kolla på alla gamla anlogprylar och lång erfarenhet av att trimma och reparera rullbandare. Redigerat 25 juli 2011 av KaH
Dan Ö Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Triplex i Tyskland har support för Tascam. De är inte billiga men den kan nog lösa ganska mycket som en del reservdelar, regummering av rubber pinch rollers m.m. + säkert manual. http://www.triplex-service.de/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1&lang=de Lycka till!
ElektriskBureau Postat 11 mars 2012 Trådstartare Postat 11 mars 2012 Hei - Vil bare si at jeg fikk tak på en kopi av manualen. Om noen skulle behøve den, ta kontakt. Takk igjen for forslag og hjelp!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.