Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har köpt ett Steinberg CI2 kort med medföljande Cubase AI5.

Mitt problem är att det knäpper och knastrar om jag inte sätter upp latencyn mycket högt.

Detta gäller både midi-trummor och gitarr.

Jag kör på en ganska klen laptop, men min tanke med ett externt ljudkort var att det skulle ta hela smällen.

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Och hur hög är latensen nu? Använder du ljudkortets egna asio?

Postat

Jag måste ha den på nästan Max 2080.

Går knappast att spela med den fördröjningen.

Ja jag använder ljudkortets Asio.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har du optimerat datorn för bästa prestanda för musik? Stängt av all onödig grafik, sparfunktioner etc?

Postat

Nej, det har jag inte. Kan det vara att professorn inte orkar tror du? Jag får väl kolla inställn. Trodde i min enfald att det bara var att plugga in och köra. Kanske får bli en ny dator då 🙁.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det ska finnas tips här. Antar att du sitter med en pc eller? Men oavsett, så mycket latens ska man inte ha. Men nu vet jag inte hur gammal din laptop är och prestanda på den.

Postat

Ingen dator som var ny för tre år sedan är för dålig för att spela in på så det är garanterat ett konfigurationsproblem.

Postat

Nej, det har jag inte. Kan det vara att professorn inte orkar tror du? Jag får väl kolla inställn. Trodde i min enfald att det bara var att plugga in och köra. Kanske får bli en ny dator då 🙁.

Haha, stackars professorn som får jobba så hårt! 😆

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Haha, stackars professorn som får jobba så hårt! 😆

Professor Kalkyl? ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.