Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en PC med ett M-Audio Delta 1010LT-kort och kan inte ändra samplingsfrekvensen i kontrollpanelen, den är låst på 44.iKHz.

Jag kör Windows 7, 64-bitar, har ett ASUS Rampage III moderkort med en Intel i7-processor och 24GB RAM (används för videoredigering).

Musikredigeringen sker i Cubase 5 och jag har inga direkta problem men får ibland ändra bufferstorleken beroende på om det är inspelning som kräver låg latency eller om det är mixning som kräver mycket minne, men det funkar skapligt.

Drivrutinen för ljudkortet är den senaste som finns att ladda ner hos M-Audio och ska funka med Windows 7.

Har någon erfarenhet eller tips om varför jag inte kan öka samplingsfrekvensen till 48 eller 96KHz? 🤪

• 4 veckor senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.