Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Mina gammla inspelningsprylar Echo Layla och Mac har lagt av efter 12 Ärs flitigt anvÀndande. Nu Àr det dax att ivestera nya grejor,vad finns att sÀga om detta interface :Bundle Steinberg MR816CSX + Cubase 5 Producer Pack EU samt mjukvara .

Vad behöver jag för prestanda pÄ den nya dator som jag oxsÄ behöver köpa nytt,,Àr det lösa delar/enheter som man plockar ihop sjÀlv som blir det bÀsta eller kan man köpa en fÀrdig Pc dator.

MvH

Redigerat av BRAZZ
Annons
Postat (redigerat)

Vad har du för budget? Vill du inte fortsÀtta köra pÄ Mac? Vad ska du göra med datorn. Tunga projekt eller simpel inspelning?

Redigerat av fulis
Postat (redigerat)

Budgeten och den nya datorns prestanda vill jag skall anpassas maximalt till interfacet och programvaran,vad summan sedan landar pÄ i slutÀnden Àr av underordnad betydelse,dÀrimot inte sagt att jag vill betala för onödigt mycket för den nya datorn.Datorn kommer i huvudsak att gÄ med audiospÄr,runt 20 kanaler,,kanske en trummaskin och externa syntar,mindre Àn sÄ kommer det sÀllan att bli,snarare mer tryck pÄ datorkraften.

Om vi sÀger sÄ hÀr att jag skulle vilja nÄ upp till MacPro 8 kÀrnigt,fast dÄ med likvÀrdiga Pc prylar i burken.

Vad tror du (ni) ?

Redigerat av BRAZZ
Postat

Intel har slÀppt en ny serie processorer som heter Sandy bridge med bra prestanda och priser. Om dom funkar bra med musik vet jag dock inte.

Postat

Tack för svar och info ang Pc,,i dag har jag bestÀmt att det blir en mac som skall vara basmaskin till studioutrustningen.

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.