Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har en studio på vinden som består av

M-audio ljudkort, två universal-ingångar.

Behringer Eurorack MX 802a mixer, 4 kanals (brus i utrustningen)

JJlabs mikrofoner (två kondensatorer, 4 dynamiska + baskagge-mick (baskagge-mikrofoner brukar vara dynamiska, eller?)

iMac dator med Logic.

Det är såhär att jag älskade att spela in, gjorde det hela tiden för några år sedan men nu känner jag att jag tappat motivationen pga att jag känner att jag inte utvecklas. Jag vill gärna ha ha 8/12 kanaler åt trummorna, finns det ljudkort mixerbord till det?

Och hur gör man för att få varje ljudkälla på ett enskilt spår? När jag spelar in får jag allting på ett spår, vill kunna redigera varje ljudkälla för sig. Vad krävs? 🙂

Annons
Postat

Hej! Jag har en studio på vinden som består av

M-audio ljudkort, två universal-ingångar.

Behringer Eurorack MX 802a mixer, 4 kanals (brus i utrustningen)

JJlabs mikrofoner (två kondensatorer, 4 dynamiska + baskagge-mick (baskagge-mikrofoner brukar vara dynamiska, eller?)

iMac dator med Logic.

Det är såhär att jag älskade att spela in, gjorde det hela tiden för några år sedan men nu känner jag att jag tappat motivationen pga att jag känner att jag inte utvecklas. Jag vill gärna ha ha 8/12 kanaler åt trummorna, finns det ljudkort mixerbord till det?

Och hur gör man för att få varje ljudkälla på ett enskilt spår? När jag spelar in får jag allting på ett spår, vill kunna redigera varje ljudkälla för sig. Vad krävs? 🙂

Jag antar att du menar att du vill få t.ex baskagge på ett spår, virvel på ett annat, hi hat på ett annat och så vidare?

Det borde väl bara vara att i logic skapa så många spår du vill ha och välja vilka ingångar varje spår ska matas från?

Postat

Jag antar att du menar att du vill få t.ex baskagge på ett spår, virvel på ett annat, hi hat på ett annat och så vidare?

Det borde väl bara vara att i logic skapa så många spår du vill ha och välja vilka ingångar varje spår ska matas från?

Ja, precis så!

Ah, då vet jag. Jag har bara två ingångar på ljudkortet så det är därför. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.