Jump to content
Annons

Utbildning Köpenhamn


Verukah

Recommended Posts

Första inlägget. Vilken Rookie jag är! 🙂

Har en liten fråga till alla nördar där ute. Har sökt till RMC (Rytmiska Musikkonservatorium) i Köpenhamn, "Lydteknik" såklart.

Undrar nu om någon har gått där/tänkt söka/har sökt.

Vad tror ni om utbildningen i så fall och vad vet ni om den som inte står på hemsidan?

Ha det gott folk!

/Veronica

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

om det nu inte så att du redan innan är bekant med danska. Du får nästan räkna med åtminstone ett halvår innan du kan ha bra kommunikation med lärarna och ett år innan du kan föra en konversation i ett vanligt sammanhang.

Tack för svaren hörni!

Danskan har jag funderat på flera gånger om. Men det är värt att kämpa för. Har dessutom danska vänner och pratade nästan danska som barn (pga dem) Så jag satsar!

Det ryktas en del om att RMC har så frunktansvärt gott rykte. Att det ska vara hur lätt som helst att få jobb efter. Men vad vet jag. Den här branschen är ju i princip död (Inspelningstekniker-delen i alla fall).

Ingen som hört ngt om det?

//Veronica

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Hej! Vet inget om skolan men vill bara flika in att man lär sig danska väldigt snabbt när man är i den miljön och ger sig tusan på det 🙂 Jag har själv bott i Köpenhamn ett år och pluggat på Complete Vocal Institute. Köpenhamn är en fantastisk stad.. och (trodde aldrig jag skulle säga detta) när man vant sig, så är danska faktiskt ett fint språk 😛

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tänkt söka själv. Bor i Malmö och har jobbat i Köpenhamn sju månader och även om det inte var din huvudfråga så angående språket: Det kommer du in i fort om du bestämmer dig för det, bör inte vara något hinder. För mig tog det kanske 3 veckor innan jag hängde med i dialoger. Vet tyvärr inte hur marknaden ser ut, men lycka till! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma för mig som flertalet övriga. Har också läst på Complete Vocal Institute i två omgångar (dock är engelska arbetsspråket där), men då tog det mig, som boende i Köpenhamn, cirka 3-4 veckor att börja hänga med i språket. Så no worries, det löser sig.

Dessutom är Köpenhamn en fantastisk stad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...