Taffy Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Jag har spelat itu min ena diskant till ALESIS M1 ACTIV MK2, och undrar om någon kan tipsa mig om vilka jag kan sätta i dessa lådor (Får byta i båda)? Musikbörsen gav mig svaret att det bara var att köpa nya monitorer(Vilket jag gjort, ADAM A7X gooooooo)... Finns där några tweeter på thomann som skulle funka? STAY FÅLL
Gilbert Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Jag har spelat itu min ena diskant till ALESIS M1 ACTIV MK2, och undrar om någon kan tipsa mig om vilka jag kan sätta i dessa lådor (Får byta i båda)? Musikbörsen gav mig svaret att det bara var att köpa nya monitorer(Vilket jag gjort, ADAM A7X gooooooo)... Finns där några tweeter på thomann som skulle funka? STAY FÅLL Musikbörsen ... 😛 Varför inte ringa till Luthman som säljer reservdelar till Alesis? Kan inte kosta mycket mer än 300 kr/st.
Taffy Postat 2 januari 2011 Trådstartare Postat 2 januari 2011 Tack för tipset, det skall jag göra. Kände inte till det. Aningen "novis", hehe...
rsound Postat 2 januari 2011 Postat 2 januari 2011 Tweetern finns på olika sajter för ca 40-45dollar, till MK1 gick om på ca 70 😲 Har du ingen användning av dem så kanske det inte är jätte ekonomiskt att laga. Monitorerna brukar ligga ute för ca 1000:-paret på blocket och vend vilket innebär att man efter prut och frakt kanske får 700:- för dom.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.