Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har cubase essential och får ljud ut från microsoft gs wavetable synth men inte från halion one. jag ser att det kommer ljud i cubase när jag slår på klaviaturet men det hörs inget ljud när jag använder H1. Någon som har en ide om vad det kan vara?

Mvh

Annons
Postat

Har du installerat ljudbanken till den? Jag använder inte Halion one speciellt ofta men när jag väl gör det får jag alltid leta upp ljudbanken när jag öppnar VSTi'n, trots att den är installerad rätt... har aldrig brytt mig om varför Cubase gör såhär heller, men högerklicka någonstans i GUI't och du får upp en "Locate contents-ruta" sen får du peka på den katalogen där ljudbanken installerades så ska det funka.

Lycka till

Gratch (oregistrerad)
Postat

har du valt att midispåret ska använda halion one?

Finns till höger bland spårinfon, troligen står det "microsoft wavetable synth" där just nu och där ska du välja vilket VST instrument som ska användas.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.