Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Polaren kommer över med sitt digitala trumset nÀsta vecka för att spela in lite. Nu sittar jag och funderar pÄ vad egentligen de bÀsta sÀttet Àr att spela in.

Jag har addictiv drums, Àr det bÀsta dÄ att köpa en MIDI-sladd och köra frÄn hans MIDI-out, till min MIDI-in pÄ mitt ljudkort?

Är det dĂ„ svĂ„rt att mappa sjĂ€lv? AlltsĂ„ mappa Addictiv Drums till hans digitala trumset?

Eller ska vi bara köra frÄn hans Line-out till min line-in pÄ ljudkortet, anvÀnda hans (ganska kassa) inbyggda trummljud för att sedan försöka mixa de sÄ gott de gÄr i ett Ä samma spÄr?

Tips och tricks tack 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Spela in midi Àr det enda rÀtta. SÄ mycket mer flexibelt, plus att alla trummoduler jag hört iaf har lÄtit rÀtt jÀvla skrÀp jÀmfört med typ superior drummer eller addictive. Du rattar bara in pÄ modulen vilken midinot den skickar frÄn de olika padsen sÄ att virvel Àr virvel och inte typ hihat i din trumsamplare.

Redigerat av LIIKET
Postat

Spela in midi Àr det enda rÀtta. SÄ mycket mer flexibelt, plus att alla trummoduler jag hört iaf har lÄtit rÀtt jÀvla skrÀp jÀmfört med typ superior drummer eller addictive. Du rattar bara in pÄ modulen vilken midinot den skickar frÄn de olika padsen sÄ att virvel Àr virvel och inte typ hihat i din trumsamplare.

coolt! FÄr göra ett försök efter helgen. Löser de sig inte Àr jag nog tillbaka i denna trÄd.

Postat

Beror pÄ vilket digital set , men har för mig att det finns fÀrdigmappat till ett flertal tillverka pÄ XLN Audios hemsida.

De Àr nÄgon billigare variant av Roland tror jag. Hela kittet kostade runt 16.000:- nytt för typ 3 Är sedan

Postat

De Àr nÄgon billigare variant av Roland tror jag. Hela kittet kostade runt 16.000:- nytt för typ 3 Är sedan

Roland och AD Àr en utmÀrkt kombination. Lira in midit, sÄ Àr resten en piece of cake:)

tjing

Postat

Kan jag spela in med AD's ljud direkt?

Eller mÄste jag anvÀnda hans ljud, eller helt tyst?

Routa bara midispÄret till AD och ha medhörningen igÄng sÄ kommer du att spela med ADs samplingar.

Postat

de flesta trumbiblioteks-tillverkare har som nÄgon tidigare sade fÀrdiga mappar för olika digitalset

Roland Àr en av de stora i branschen sÄ XLN audio har sÀkert fÀrdiga mappar du kan ladda ner frÄn deras sida/supportforum

Du laddar bara in Drummapen i pÄ midispÄret i ditt daw. Du fÄr lÀsa i manualen till ditt program om drummaps

Postat

bra skit. OM jag mĂ„ste mappa om dĂ„? Är det jĂ€ttesvĂ„rt?

Du kan mappa om i Addictive Drums, som dessutom har fÀrdiga mappar för mÄnga olika set, speciellt frÄn Roland.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.