Jump to content
Annons

Val av dubbeltramp?


sLk

Recommended Posts

Hallå alla glada.

Behöver lite hjälp med att köpa en ny dubbelpedal.

Har väldigt länge spelat på mina pearlpedaler men känner att jag inte riktigt är nöjd med dom.

Jag försöker lära mig att spela så fort som möjligt med pedalerna men med dessa är det svårt som tusan,

försökte mig på häl till tå tekniken men jag har så stora fötter (45) så mina pearlpedaler är för korta.

Vill helst kunna spela snabbare på dom nya pedalerna, därför jag vill förnya mig.

Har ägt ett par ironcobra men tyckte dom va för tröga att spela på.

Sökt runt mycket på internet och hittat Pearl Demon Drive som verkar vara vettiga till just mitt behöv, annars typ Axis Longboard?

Någon som har ett bra förslag?

Mvh Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad hade du innan då? Om du inte hade Pearl Eliminator 2002C-/B rekommenderar jag att du inhandlar dem asap.

Billigast på GAK för tillfället.

Vad gäller heel-toe-teknik: Du har kollat upp Jared Falk's instruktionsvideo antar jag? 45-or är verkligen inget hinder.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hade du innan då? Om du inte hade Pearl Eliminator 2002C-/B rekommenderar jag att du inhandlar dem asap.

Billigast på GAK för tillfället.

Vad gäller heel-toe-teknik: Du har kollat upp Jared Falk's instruktionsvideo antar jag? 45-or är verkligen inget hinder.

Jag tror jag har Pearl P902 fast dom var betydligt dyrare än när jag köpte mina isf, tror jag gav 1500 med case för dom.

Hade inte sett den videon men kollar på den nu direkt 🙂

Edit:

Verkar vara en bra idé, ska nog prova den tekniken innan jag pungar ut mer pengar.. Tack!

Redigerat av sLk
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare. Jag är också storfotad (45).

Jag spelar med deamondrive. Har också försökt krångla med heel/toe.

Men det känns inte som fötterna riktigt ryms fastän jag testar göra dem till Longboard.

Har dock inte sett Jared Falks video...

Bedlam.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...