Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Människor!

Jag har läst runt lite på forumet och letat efter samma problem som jag, men jag känner inte att jag har kunnat hittat ett tydligt svar på min fråga.

Hu rsom helst...

Jo, jag sitter och spelar in nu och har ett litet problem. Det har med mitt ljud att göra.

Problemet är att när jag spelar upp mitt projekt så börjar ljudet att "Hacka". Det är som om "reverben" och delayen inte riktigt vill hänga med som den ska. Istället låter allt jätte dåligt (Brusar) och det blir väldigt svårt att spela in. (När jag sparar filen låter inte bruset)

Jag har mitt interna ljudkort som spelar upp ljudet, och jag antar nog att det kan vara det som är problemet?

Isåfall, hur ska jag lyckas med att få ut mitt ljud genom det externa ljudkortet? För jag kan inte få "Datorns ljud" ut ifrån kortet, bara det som spela in 😮

hoppas ni förstår!

Tack på Förhand!

/Viktor

Annons
Postat

Låter som om du kör med lägre latency än datorn orkar med. Höj latency så slutar det hacka och bråka. 🙂

För att anväda ett annat ljudkort så måste du välja rätt ASIO-driver i inställningarna i Cubase, men tänk på att ASIO bara stödjer ett ljudkort i taget, så det ljudkort du väljer i Cubase, gäller för både in- och utgångarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.