Jump to content
Annons

Strömförsörjning Ang Roland RE-201


Sacrilegium

Recommended Posts

Hämtade precis min Roland re-201 och på de flesta annonser som legat uppe så har det beskrivits att man

kan behöva en omvandlare mellan Re-201an och vägguttaget i europa. Då jag inte kan någonting om det här

så vänder jag mig alltså till er.

På baksidan så står det AC 220 50/60hz 16W

tacksam för svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För det första vill jag påpeka att det jag skriver här BARA GÄLLER HUR JAG SKULLE GÖRA I DITT STÄLLE.

Du ska inte göra som jag säger utan att kolla med flera källor.


  •  
  • Ursprunget till apparaten är intressant. Är den köpt i europa? USA?
  • Följde det med någon nätkabel/strömkabel? Ser den ut som en vanlig svensk kabel? Går den att stoppa i vägguttaget?
  • Om märkplåten är original ger den viktiga upplysningar. 220V 50Hz pekar på att den är gjord för den europeiska marknaden för ett tag sedan eftersom vi övergått till 230 Volt. Skillnaden mellan 220 och 230 Volt är för de allra flesta elektriska apparater inom toleranserna.

Om JAG köpt maskinen i europa och det följde med en kabel som passade i vägguttaget skulle JAG ha kopplat in den.

Link to comment
Dela på andra sajter


  •  
  • Ursprunget till apparaten är intressant. Är den köpt i europa? USA?
  • Följde det med någon nätkabel/strömkabel? Ser den ut som en vanlig svensk kabel? Går den att stoppa i vägguttaget?
  • Om märkplåten är original ger den viktiga upplysningar. 220V 50Hz pekar på att den är gjord för den europeiska marknaden för ett tag sedan eftersom vi övergått till 230 Volt. Skillnaden mellan 220 och 230 Volt är för de allra flesta elektriska apparater inom toleranserna.

Den är tillverkad i japan faktiskt, står inget årtal men utgår från att den är som äldst från 73.

Strömkabeln som ingår ser ut som en helt vanlig som passar i vägguttaget, nu när jag tittade närmare

så såg jag visst att det står 10/16A 250 V på strömkabeln.

Vilket förvånar mig nu är ju att strömkabeln och själva maskinen anger olika siffror, det ser heller inte ut

som att kabeln går att ersätta då den inte går att koppla ur själva apparaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...