One night in The Trance Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Hur får man ljud in i cubaseSX, från JD800 och Juno2 synta, snälla skulle någon kunna hjälpa mig, har en M-aduio 2496, och cubase SX, Jag fick in bara midi signaler , det gick bara spelar in MIDI men ljudet kom inte med 😆 snäääälllllllllllllllllllaaaa , skulle vara jätte shysst om någon svara 😆
cm0s Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Du behöver koppla line out från dina synthar till en mixer, som sedan går till line in på ditt ljudkort.
One night in The Trance Postat 27 januari 2005 Trådstartare Postat 27 januari 2005 (redigerat) ja jag gjorde så också, funka ändå inte 😆 Är det Line in på mixer eller Line OUT? Redigerat 27 januari 2005 av One night in The Trance
cm0s Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Line out från mixern till line in på ljudkortet. Sen får du väl ställa in input bus:es i Cubase.
One night in The Trance Postat 27 januari 2005 Trådstartare Postat 27 januari 2005 Input i cubase, vad ska jag väljer där då??? , sista fråga bara tack 😆
cm0s Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Du har inte funderat på att läsa manualen? Läs getting started, så ska du se att det löser sig 😆
One night in The Trance Postat 27 januari 2005 Trådstartare Postat 27 januari 2005 (redigerat) , men allt står ju på engelska, och jag har faktisk IG i engelska, 😉 , sorry att jag fråga för mycket, det funka inte iallafall. 🙁 Redigerat 27 januari 2005 av One night in The Trance
cm0s Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Testa Majkens Cubase-skola http://www.majken.se/cubase/
Majken Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Beroende på vilken Cubase version du använder ser det lite olika ut. Men om du aktiverat de ingångar du behöver så skapar du ett nytt audio spår, ställer ingången som input och trycker på Rec så skall saken vara biff. /Majken
Lundin Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 (redigerat) Det magiska ordet heter.. VST Connections ( om det är SX 2 och uppåt... SX 1 såg väl lite annorlunda ut ?) Är ditt ljudkort korrekt installerat, drivrutinerna likaså.. så ska ut och ingångarna dyka upp i VST Connections ( SX 2 och upp) när du klickar "new output". Sen, när du gör som Majken sa, ska allt vara biff... Redigerat 28 januari 2005 av demoniqus
One night in The Trance Postat 28 januari 2005 Trådstartare Postat 28 januari 2005 jag har cubase SX1 , gör som ni säger men hitta inte , , det e väl skillnad mellan SX1 och och SX2 ,, ursäkte att jag besvär er ok, vill bara får det att funka
One night in The Trance Postat 28 januari 2005 Trådstartare Postat 28 januari 2005 ska man ativera i VST Input? vad ska jag väljer där då? SPDIF in L & R eller Mixer in L&R ???
Lundin Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 (redigerat) Har du kollat så ASIO-drivrutinerna är korrekt installerade? Redigerat 28 januari 2005 av demoniqus
Lundin Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 (redigerat) ska man ativera i VST Input? vad ska jag väljer där då? SPDIF in L & R eller Mixer in L&R ??? S/Pdif är den digitala anslutningen, så vi får anta att det är den andra Mixer L&R Sen är det väl den du assignar till ditt öppnade Audiotrack i cubase när du vill spela in.. Redigerat 28 januari 2005 av demoniqus
One night in The Trance Postat 28 januari 2005 Trådstartare Postat 28 januari 2005 öppna Audio track?? varför inte midi track? jag vill ju får ljud fårn synta in i midi track så jag kan hantera där
cm0s Postat 28 januari 2005 Postat 28 januari 2005 öppna Audio track?? varför inte midi track? jag vill ju får ljud fårn synta in i midi track så jag kan hantera där 😕 Jo, men syntharnas audio kommer skicka till dina audio-spår.
One night in The Trance Postat 28 januari 2005 Trådstartare Postat 28 januari 2005 Behöver ändra nåt i Ljudkort ? eller bara i cubase? och kan ni förklara tydligare steg för steg snälla, jag har liten svårt att förstår, ursäkte att jag e liten jobbig men håller på i några dag nu fick aldrig igång det 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.