Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag funderar starkt över att skaffa ny dator då min nuvarande allt som oftast går på knäna.

Då kommer frågan: Om jag skaffar en ny PC så ingår oftast Windows 7 och då får jag uppdatera mitt Cubase får att få det att snurra,

men kommer alla min pluggar bli oanvändbara i så fall? Eller räcker det med att hosten, dvs Cubase, är kompatibelt med Windows 7?

Annars får man ju ett litet helvete med alla dessa hundratal pluggar som delvis är köpta, delvis är nedladdade samt några som jag inte ens vet var de kommer ifrån.

Alla VST-instrument ska också uppdateras antar jag?...

Herregud, det blir hur mycket som helst. Bara tanken gör mig alldeles matt.

Men jag inser att 3GB i internminne inte är sådär hejdundrande mycket och XP stödjer ju inte mer så...

Har för mig någon sa att Windows 7 kan köras i "XP-läge" men att den funktionen inte var sådär 100.

Någon som testat? Eller hur har ni gjort när ni gått från XP till 7?

Har ni snokat rätt på varenda plugg och försökt uppdatera? Vissa görs ju inte längre...

Fan vad det ska va krånligt allt.

Och dyrt är det också

post-4675-0-84511500-1290035701_thumb.jpg

Annons
HyvääSaxofonista (oregistrerad)
Postat

Har själv nyligen gått över från XP till Windows 7, 64bit och Cubase 5, 64bit framförallt eftersom jag ville kunna använda mer RAM. Lösningen för mig med vissa pluggar som då inte funkade var att skaffa Jbridge, tror den kostade 150 kr. Kolla på http://jstuff.wordpress.com/jbridge/

Enkelt att använda och har nu fått alla plugins o VST-instrument att funka klockrent.....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.