Jump to content
Annons

ADAM A5X vs M-AUDIO Studiophile CX5


4056E

Recommended Posts

Vet att många på detta forum prisar ADAM.

Prismässigt ligger de rätt lika. Studiophile CX-serien är väl M-AUDIOS värre serie bland monitorer, och rent generellt tycker jag M-AUDIO gör rätt bra saker. De har ju också sina budgetlines som de flesta andra märken men dessa monitorer verkar "feature"- och komponentmässigt vara riktigt bra.

Eller ADAM är ändå bättre om jag söker ett par ärliga monitorer som ändå är bekväma att lyssna på?

Detta är monitorer som jag ska ha vid den lilla arbetsplatsen hemma, tänkte göra mig av med mina hemska HS50m...

I JFK-Studion jobbar vi på ett par underbara Focal Solo 6 samt ett par Genelec 1022 som vägg-högtalare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man blir ändå lite undrande över Studiophile CX5:s prisläge.

De ligger lite högre jämfört med andra 5" i den klassen. 2500:- per monitor hos tysken, 299 dollar per monitor i USA. 3000:- per monitor hos börsen.

Det är ju ett snäpp upp i pris från säg, KRK Rokit 5, HS50m osv...

Och som barn av kapitalistsamhället tror man ju alltid att dyrare är bättre...

I övrigt tycker jag annars att M-audio gör riktigt bra grejor. De har ju billigt skit som alla andra men deras dyrare grejor är faktiskt riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...