Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har köpt mig Logic, äntligen får man väl säga!

Jag arbetar nästan uteslutande med instrumental orkestermusik och har därför valt att hitills endast installera den första skivan med själva programet, dock hör det ju till ganska mycket instrument redan där.

Men jag vill alltså inte installera resten av skivorna i sina helheter för det kommer innebära att jag får med en massa grejer som bara kommer att ta onödig plats.

Nu undrar jag först av allt om det ingår fler orkester-instrument än dom som följer med första skivan? (En kyrkokör, Ett stråkinstrument samt Piano). Hur mycket är det totalt och vilken/vilka skivor ligger dessa på?

Sedan undrar jag hur ni tycker kvalitén är på dessa? Är dom något att ha eller borde jag skaffa mig Eeast West Gold Orchestra istället?

Vad tycker ni?

Annons
Postat

mitt tips är att installera allt förutom alla onödiga loopar, rätt ointressant tkr jag. Dock innehåller exs24 en himla massa roliga saker man kan behöva. Hårddisk är billigt nuförtiden så oroa dig inte i onödan över det.

Postat

Men jag är bara ute efter själva orkesterinstrumenten. På vilken av skivorna finner jag dessa? Det står ju inte på dom dumma små skivorna =)

Rödeorm (oregistrerad)
Postat

Hej

När du installerar Logic väljer du att göra en anpassad installation. Då dyker det upp en mängd möjligheter att skräddarsy installationen. Jag kommer däremot inte ihåg exakt hur det var med Ex24 samplingarna, men de tar inte så jättestor plats på hårddisken har jag för mig. (Välj anpassad och kika för där står det uttryckligen hur mycket varje del av installation tar i hårdiskuttrymme)

MVH

Postat

Installera alla Jampacks; där finner du Orkesterinstrument samt Wolrd Music instrument . . . mm mm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.