Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja.

Jag har blivit erbjuden att köpa ett tyskt Cubase 5 billigt av en tysk bekant, men jag kan inte tyska, så min tanke är att köpa den tyska versionen så jag får "donglen", sedan kopiera polarens engelska skivor och därmed kunna köra det lagligt med min tyska dongle då det är en betald licens. Ni fattar...

Kommer detta att fungera eller är varje dongle knuten till en specifik uppsättning skivor alternativt den tyska donglen funkar bara en tysk programinstallation?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Såvitt jag vet så fungerar licensen till alla versioner. Har i alla fall aldrig hört om några problem med sådant.

Kolla på Steinbergs guide här angående vad man ska göra och tänka på när man säljer/köper en licens: https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new/free_articles/kb_show/resale-wizard-for-steinberg-software/kb_back/2020.html

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.