Jump to content
Annons

Vad är detta för monitor


MrMarcus

Recommended Posts

Hejsan! Jag undrar vad detta är för studio monitor och om dom är bra. Jag har kommit över 3par så jag vill gärna veta lite av värdet på dom med 🙂 Det är grymt mjukt ljud i dom iaf jämfört med mina m-audio bx5

Redigerat av MrMarcus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan! Jag undrar vad detta är för studio monitor och om dom är bra. Jag har kommit över 3par så jag vill gärna veta lite av värdet på dom med 🙂 Det är grymt mjukt ljud i dom iaf jämfört med mina m-audio bx5

De står Tonnoy reveal active på dom.

Jo, Reveal är kanske inte den piggaste högtalaren i diskanten. Toligtvis raka motsatsen till BX. Om jag inte missminner mig så spelar de inte så djupt heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde mig av med mina Tannoy Reveal Active för länge sen, det har jag aldrig ångrat. Jag tycker dom kan funka för hemma-dj lyssning, just för att man kan kräma på mycket innan det gör ont i öronen. Som närfältare duger den inte för mig i alla fall.

abi

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag har mixat i Reveal några gånger.

Tänkte inte så mycket på diskanten däremot gillade jag mellanregistret när man höll på med sång. Dom skulle mycket väl få komplettera mina andra monitorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är monitorer som känns billiga, och saknar bas. Men förvånande nog översätter dom ganska bra till andra anläggningar. Inga större överraskningar, förutom kanske i den djupaste basen. Dock finns en fördel med det - om det pumpar på i dessa gör det det på nästan alla anläggningar. De är inte analytiska, men man hör om mixen limmar eller inte. Ljudbilden är lite av en besvikelse, då de knappt klarar att presentera bredden på mixen.

Jag hade inte gett mer än högst 1500 paret om de var i bra skick.

Över lag duger de dock gott som nybörjarmonitorer, eller som komplement, så som drloop säger.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...