TTA Postat 4 oktober 2010 Postat 4 oktober 2010 Hej Jag har precis skaffat mig en iMac i5 quad, och håller på att switcha över från PC. Jag kör ett M-Audio 2626 audiointerface. Jag har problem med midinoter som fastnar (alltså håller kvar den aktuella noten tills jag resetar midi) så fort jag stoppar playbacken i logic studio 9. Jag har testat med olika latency/buffer-inställningar och har senaste drivrutinerna. Finns här någon som har nån aning om varför Logic beter sig på det här viset? Är det ett vanligt problem?
Implasticyde Postat 4 oktober 2010 Postat 4 oktober 2010 Låter som att Logic inte berättar för din MIDI-interface att det skall sluta spela. Nedan finner du en liten guide gällande MIDI. Hoppas den kommer till nytta! 🙂 http://documentation.apple.com/en/logicpro/usermanual/index.html#chapter=44%26section=5%26tasks=true
chrisB Postat 4 oktober 2010 Postat 4 oktober 2010 är det midi till ett externt instrument eller ett internt som strular? Vilket midi-interface använder du? OS X version? Ram?
danielssondesign Postat 4 oktober 2010 Postat 4 oktober 2010 (redigerat) Vilken version av Logic använder du? EDIT: I version 9.1.1 skulle det vara löst... "Resolves an issue that could lead to hanging notes when using side chain from a bus." Redigerat 4 oktober 2010 av danielssondesign
TTA Postat 4 oktober 2010 Trådstartare Postat 4 oktober 2010 Jag använder 9.0 och borde således uppgradera. Just nu är det bara mjukvaru-instrument. Jag uppdaterar och kollar om det löser problemen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.