Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag kör Cubase 5 på min mac och har nu tänkt formatera om datorn. Behöver jag göra något innan med mitt Cubase? Spara några siffror eller så? Känns bra att veta så jag inte står där när datorn är nyformaterad och Cubase startar inte.

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Varför ska du formatera om datorn? Allt försvinner ju då och så får du installera om allt.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

😆😆😆😆😆

Kanske för att rensa datorn från lite onödigt s**t.

Men det kan man ju göra utan att behöva formatera om den genom att slänga sånt man inte behöver längre och med Xupport .t.e.x.

Postat
Behöver jag göra något innan med mitt Cubase? Spara några siffror eller så?
Nej, licensen sitter i dongeln så av den anledningen behöver du inte tänka på det.

Däremot (och det här är ju upp till dig och dina behov) skulle jag först koppla på en extern hårddisk och göra en backup med Time Machine. När du formaterat om/installerat om datorn kan du hämta det du behöver från den backupen t ex dokument, presets, preferences/inställningar till dina program eller kanske nyckelringen (sparade lösenord t ex från login till Spotify till lösenordet för trådlösa nätverket).

Postat

Nej, licensen sitter i dongeln så av den anledningen behöver du inte tänka på det.

Däremot (och det här är ju upp till dig och dina behov) skulle jag först koppla på en extern hårddisk och göra en backup med Time Machine. När du formaterat om/installerat om datorn kan du hämta det du behöver från den backupen t ex dokument, presets, preferences/inställningar till dina program eller kanske nyckelringen (sparade lösenord t ex från login till Spotify till lösenordet för trådlösa nätverket).

Tack så mycket, så ska jag göra!

Postat

Varför ska du formatera om datorn? Allt försvinner ju då och så får du installera om allt.

Jag formaterar datorn eftersom jag en gång "råkade" lägga in Windows på den. Sen dess har datorn varit seg och trött.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.