CarlRob Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 TĂ€nkte kolla om nĂ„gon hĂ€r med erfarenhet av det externa firewire (budget) ljudkortet Terratec Producer PHASE X24 kan svara pĂ„ följande: - Ăven fast ljudkortet har en inbyggd pre-amp, gĂ„r det Ă€ndĂ„ att köra micen via en NPNG-preamp innan det kommer till ljudkortet? - GĂ„r det att att koppla in en distressor och anvĂ€nda med ljudkortet innan signalen nĂ„r preampen/ljudkortet? Dom ingĂ„ngarna jag har pĂ„ ljudkortet Ă€r: Input, Insert , Monitor och Main. Har Ă€ven 2 mic-ingĂ„ngar med XLR och tele pĂ„ framsidan. Hur ska jag gĂ„ till vĂ€ga om det hĂ€r fungerar?
Gilbert Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 DÄ ljudkortet verkar ha bÄde line-ingÄngar (utöver mic) och inserts sÄ kan du troligtvis göra allt du vill.
CarlRob Postat 5 oktober 2010 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2010 NĂ„gon som har lust att dela med sig om hur jag ska koppla det hĂ€r mecket? đ Ifall nĂ„n vet...
Gilbert Postat 5 oktober 2010 Postat 5 oktober 2010 NĂ„gon som har lust att dela med sig om hur jag ska koppla det hĂ€r mecket? đ Ifall nĂ„n vet... Exakt vad vill du göra / vad Ă€r det du inte förstĂ„r?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.