Guitar_star_89 (oregistrerad) Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Tjenare! Är det någon här på forumet som ar en design på ett isolerat gitarrkabinett? Jag tror att mina grannar är intresserade av detta i sådant fall! 😉 Det är ju klart inget svårt att bygga rent material messitt. Men min kunskap tar slut någonstans där man ska räkna ut lådans volym och få det att låta bra! Jag är alltså på jakt efter ett kabinett med inbyggd högtalare, inte ett sådan där man bygger in ett färdigt kabinett, allt för att spara utrymme (hoppas någon förstod den meningen). Har någon ide om att bygga ett litet "rum i rummet", alltså en låda "flytande" i en annan låda? Är det en god ide? All hjälp är guld värd! Tack på förhand!
janglesoul Postat 3 oktober 2010 Postat 3 oktober 2010 Mm. har också funderat lite på det där. Frågan är hur bra det blir? Det sägs att det är svårt att komma ifrån burkigheten och att det krävs en väldigt stor låda och enormt mycket isolering. Kanske enklare att koppla försteget från förstärkaren direkt till en sån där H&K Red Box Pro, eller att köra genom någon Tech21 Sansamp DI-box. Fanns en hel del filmer ute på Youtube:
Guitar_star_89 (oregistrerad) Postat 8 oktober 2010 Postat 8 oktober 2010 Det är en bra ide också, men det är inte ricktigt vad jag tänkt mig 😉 Jag har lyssnat på en randall iso-låda, och jag gillade resultatet. Men det är svårt att gå till musikaffären och mäta lådan för att sedan bygga den hemma själv 😉
trombonisten Postat 8 oktober 2010 Postat 8 oktober 2010 Tips? http://www.blocket.se/helsingborg/Randall_isolationbox_29977225.htm?ca=11&w=3 // Gunnar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.