Svalander Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Jag har ett litet problem! Jag kör ofta en gospelkör med individuella handmickar vilket gör att det gÄr Ät mÄnga kanaler. Tanken Àr att jag ska y:a ihop de fyra och fyra med hjÀlp av en lite box med fyra xlr- honor med separata gain som leder till en xlr... Hade en liknande box fast smÄ xlr nÀr jag körde strÄkmyggor för ett tag sedan. NÄgon som vet var man kan köpa eller hur jag kan bygga sÄdana? Tack pÄ förhand/ Fredrik
Linus Postat 1 oktober 2010 Postat 1 oktober 2010 Oftast Àr det splitboxar som ocksÄ har en merge/combine-funktion... Men hÀr Àr en billig sak som bara slÄr ihop miksignalen och skickar vidare ev. phantom till bÀgge mikarna. Palmer PAN-05 (Microphone Merger) 351:- hos Thomann
Svalander Postat 2 oktober 2010 TrÄdstartare Postat 2 oktober 2010 Dock skulle jag vilja ha fyra xlr till en... Och med separata gain till de olika ingÄngarna...
Linus Postat 2 oktober 2010 Postat 2 oktober 2010 (redigerat) ART Promix (Thomann) har nivÄpottar och 3 ingÄngar. ART SPLITMix 4 Àr en passiv splitter+mixer med 4 ingÄngar, men den tar inte miknivÄ. Du kanske ska stoppa dit en billig 4-kanals mixer istÀllet och lajna till mixerbordet... Redigerat 2 oktober 2010 av Linus
Svalander Postat 4 oktober 2010 TrÄdstartare Postat 4 oktober 2010 Tack! Jag har nu bestÀmt att jag ska bygga en egen.... Har en ritning i mitt huvud...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.