Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är väldigt ny på området...

Har använt mig av en demo-version av FL Studio på PC och undrar om Logic Express fungerar likadant. Kan man alltså göra helt egna "piano roll-patterns" och göra musik enbart utifrån dessa? Eller måste man helt enkelt använda sig av anslutna instrument för att kunna skapa sin musik i Logic Express?

Tack på förhand!

Annons
Postat (redigerat)
Har använt mig av en demo-version av FL Studio på PC och undrar om Logic Express fungerar likadant. Kan man alltså göra helt egna "piano roll-patterns" och göra musik enbart utifrån dessa? Eller måste man helt enkelt använda sig av anslutna instrument för att kunna skapa sin musik i Logic Express?

Tack på förhand!

1. Fruity Loops är till PC och Logic är till Mac.

2. Ja det går att göra egna " Piano rolls " i logic men man gör dom för varje instrument separat , inte som jag kommer ihåg att man gjorde i FL m.a.o X antal patterns som man sedan arragerade.Man kan m.a.o inte ha en massa ljud i ett pattern som i FL så det är ett lite annat arbetsflöde men man kommer fort in i det.

3. Du behöver inger mer än en dator , klaviatur finns inbyggt i logic om man vill spela på sitt tangentbord.

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.