flukather Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 (redigerat) Hejsan! Det är så att jag behöver komma på något sätt att skicka midifiler till min Roland synthmodule live, från datorn. Jag behöver därför ett enkelt program som fungerar till detta. Jag behöver inga avancerande funktioner, att vill mest att det ska va lättarbetat, samt att man kan välja att den bara spelar in midi åt gången, så den inte fortsätter ner i listan över midifiler. 🙂 Mvh Niklas Redigerat 7 september 2010 av flukather
hegobald Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Som jag förstår så ska du ha det som ett slags backing track?.. I så fall gör det enkelt för dig själv, mixa ner det till en stereo ljudfil i stället.. Skippa krånglig MIDI 🙂
flukather Postat 7 september 2010 Trådstartare Postat 7 september 2010 Som jag förstår så ska du ha det som ett slags backing track?.. I så fall gör det enkelt för dig själv, mixa ner det till en stereo ljudfil i stället.. Skippa krånglig MIDI 🙂 Rätt bökigt att hålla på med ljudfiler till 100+ bakgrunder 😄
stabilt Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Gjorde detta i helgen med en Atart ST och Cubase 2. 🥰 Det är ju ingen avancerad grej så prova söka efter gratis midi-sequencers på google kanske.
hegobald Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Ok.. Kanske SweetMidiPlayer kan varar nåt för dig då? http://www.ronimusic.com/swmiplmac.htm
flukather Postat 7 september 2010 Trådstartare Postat 7 september 2010 Ok.. Kanske SweetMidiPlayer kan varar nåt för dig då? http://www.ronimusic.com/swmiplmac.htm Tack för tipset! Dock är playlist-rutan för liten, så man ser bara början till själva vägen till filen, och det går inte att ändra storleken, eller så att den bara ska visa filnamnet... 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.