Jump to content
Annons

Små monitorer, svårt att hitta, tips!


diggilas

Recommended Posts

Hejsan! Väldigt ny här på forumet, precis köpt mig ett externa ljudkort och sitter och kollar runt på studio monitorer men väldigt svårt att hitta några små o smidiga.

Vill juh att dom ska vara i datorhögtalare storlek. Runt 12-13cm breda.

Dessa är dom enda jag hittat, men inte alls nöjd me utseendet, Min länk

Är de någon som kan tipsa mig om några andra i samma storlek? Ljudkvalite o i alla fall lite snyggare än dom jag hittade:P

Vore väldigt snällt me lite tips:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hejsan

jag hade satsat på genelec 8020, nu gillar du ju inte utseendet

men jag har 8030 & innan dem hade jag stereohögtalare, & det var en stor upgradering att byta

och jag tror att jag fortsätter hålla mig till genelec i fortsåttningen

samma fast större, väldigt tydliga monitorer

lite påfrestande för skön lyssning i längden, men ärliga iaf!

mina 5-cent! 🙂

lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan

jag hade satsat på genelec 8020, nu gillar du ju inte utseendet

men jag har 8030 & innan dem hade jag stereohögtalare, & det var en stor upgradering att byta

och jag tror att jag fortsätter hålla mig till genelec i fortsåttningen

samma fast större, väldigt tydliga monitorer

lite påfrestande för skön lyssning i längden, men ärliga iaf!

mina 5-cent! 🙂

lycka till

I see, hmm. Ska fundera på det:D Tack för tipset

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! Väldigt ny här på forumet, precis köpt mig ett externa ljudkort och sitter och kollar runt på studio monitorer men väldigt svårt att hitta några små o smidiga.

Vill juh att dom ska vara i datorhögtalare storlek. Runt 12-13cm breda.

Dessa är dom enda jag hittat, men inte alls nöjd me utseendet, Min länk

Är de någon som kan tipsa mig om några andra i samma storlek? Ljudkvalite o i alla fall lite snyggare än dom jag hittade:P

Vore väldigt snällt me lite tips:D

6010 låter inte roligt utan sub. Minsta storlek som kan användas utan sub är 8020A som låter makalöst med tanke på storleken men detta är givetvis mina åsikter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Dom va riktigt snygga:D Men dom är för stora, de jag tänkte va lite mera som Genelec liksom:P Men tack tipset, ska kolla in om mera.

De är bara 1 cm bredare än 13 cm och ungefär lika höga som Genelecarna med stativ.....

Men annars kan jag ju rekommendera dom härMM1_gall05_1.jpg?dm=633928493909530000 Mindre än Genelec men väldigt eleganta och välljudande http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=4503&terid=4524

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var också ute efter ett par små, då jag satt hemma och inte hade så mkt plats. Testade en massa olika monitorer och det var inget snack om saken. Genelec 8020 klår allt i den storleken, enligt mig. Eller ja, det finns ingen konkurrens i den storleken. 🙂 Jämförde med 5"-8", och Genelec imponerade mest (i den prisklassen).

Köper du dem kan du vid senare tillfälle skaffa dig en bra sub (t.ex. Genelec 7050), och har då riktigt bra ljud.

Sedan, om du blir intresserad av surround, kan du köpa 1 st 8020 till och 2 st 8030. Pang! Så har du otroligt bra 5.1 system att mixa surround i. 🙂

Redigerat av Kokanin
Link to comment
Dela på andra sajter

Om de får vara så breda som 15cm, så är ADAM A3X ytterligare ett alternativ: http://www.adam-audio.com/en/pro-audio/products/a3x/

A3X.jpg

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var också ute efter ett par små, då jag satt hemma och inte hade så mkt plats. Testade en massa olika monitorer och det var inget snack om saken. Genelec 8020 klår allt i den storleken, enligt mig. Eller ja, det finns ingen konkurrens i den storleken. 🙂 Jämförde med 5"-8", och Genelec imponerade mest (i den prisklassen).

Köper du dem kan du vid senare tillfälle skaffa dig en bra sub (t.ex. Genelec 7050), och har då riktigt bra ljud.

Sedan, om du blir intresserad av surround, kan du köpa 1 st 8020 till och 2 st 8030. Pang! Så har du otroligt bra 5.1 system att mixa surround i. 🙂

Jag gjorde ett liknande test för ett tag sedan. 8020 modellen står sig starkt i kategorin men de har inte en suck mot K&H o110 någonstans. Det bästa jag hört hittills när det gäller storleksklassen. De gav mig ett större smile än exempelvis Event Opal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var också ute efter ett par små, då jag satt hemma och inte hade så mkt plats. Testade en massa olika monitorer och det var inget snack om saken. Genelec 8020 klår allt i den storleken, enligt mig. Eller ja, det finns ingen konkurrens i den storleken. 🙂 Jämförde med 5"-8", och Genelec imponerade mest (i den prisklassen).

Köper du dem kan du vid senare tillfälle skaffa dig en bra sub (t.ex. Genelec 7050), och har då riktigt bra ljud.

Sedan, om du blir intresserad av surround, kan du köpa 1 st 8020 till och 2 st 8030. Pang! Så har du otroligt bra 5.1 system att mixa surround i. 🙂

Hmm, Genelec 8020. Många som säger att dom är bra nu asså. Man kanske borde köra på dom då. Nja inte mycket för sorround, stereo ska de vara tyccker jag. Tackar för tipset! Väldigt snällt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde ett liknande test för ett tag sedan. 8020 modellen står sig starkt i kategorin men de har inte en suck mot K&H o110 någonstans. Det bästa jag hört hittills när det gäller storleksklassen. De gav mig ett större smile än exempelvis Event Opal.

Tackar! Ska kolla in dom:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...