trance 4 life Postat 25 augusti 2010 Dela Postat 25 augusti 2010 (redigerat) hej! hoppas någon kan hjälpa mig, köppte powercore Firewire begagnat på musikbörsen, inga insstallationsskivor följde med, dom sa att det går att ladda ner senaste drivern på tc hemmsida. har instalerat det och lagt pluggarna i vst mappen för alla plugins, öppnar cubase 4 och där saknas det pluggar som ingår. Alla plugins filer ligger i rätta mappar för att cubase ska hitta dom. På tc electronics hemmsida står det att man inte behöver registrera pluggarna, bara om du ska köpa plugins till powercore No activation codes are necessary for the plug-ins included with your PowerCore hardware. Simply download and install the latest PowerCore software from this page Redigerat 25 augusti 2010 av trance 4 life Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trance 4 life Postat 26 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2010 (redigerat) nu slänger jag skiten,och går och lägger mig. om någon vill ha ett powercore firewire kom o hämta ligger i tusen bitar Redigerat 26 augusti 2010 av trance 4 life Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Finns säkert en logisk förklaring.. Om du bara talar vad du har för system (PC) DAW Vad det är för pluggar Och vad det är som strular Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trance 4 life Postat 26 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2010 PC windows XP,ljudkort Steinberg MR816csx. tc electronic Platform PowerCore FireWire PowerCore Software Version 4.0 for Windows cubase4 hittar inte följande pluggar: - 24/7•C – Vintage kompressor och limiter - DeNoise – - Dynamic EQ – Dynamisk EQ - EQSat – 5 bands EQ - Filtroid – - MasterX3 – - Tubifex – 3 - Vintage CL – - VoiceStrip – - ClassicVerb –FUNGERAR - Character –FUNGERAR - Chorus•Delay –FUNGERAR - MegaReverb –FUNGERAR #har kollat i cubase4/device/plug in information där finns dom ej #jag har provat att installerat om allt Det följer med trail plugins vissa av dom fungerar inte och det konstiga är att det ligger anndra plugins som inte är trail och dom funkar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Får du upp meddelande i Cubase uppstart ang de felande pluggarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trance 4 life Postat 26 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2010 cubase läser inte in följande plugins - 24/7•C – Vintage kompressor och limiter - DeNoise – - Dynamic EQ – Dynamisk EQ - EQSat – 5 bands EQ - Filtroid – - MasterX3 – - Tubifex – 3 - Vintage CL – - VoiceStrip – jag har lagt alla dll filer rätt i vst mapparna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trance 4 life Postat 26 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2010 (redigerat) har suttit ett tag och lagt alla dll filer till egna mappar, startar cubase den läser dll filerna, men jag kan inte hitta dom när jag ska lägga dom på tex en insert chanel Redigerat 26 augusti 2010 av trance 4 life Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Polder Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Jag kan komma och hämta burken =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trance 4 life Postat 26 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2010 (redigerat) nej hade du frågat tidigt i morsse hade det varit ok 😄 problemet kvarstår, men jag ska ner nästa vecka till musikbörsen med datorn så får dom kolla vad som är galet. kanske det kan vara att cubase4 inte stöder powercore senaste driver, vet ej men det ordnar sig nog. Redigerat 27 augusti 2010 av trance 4 life Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Polder Postat 27 augusti 2010 Dela Postat 27 augusti 2010 shit. JAG VILL HAAAAA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.