Nikk Dust Postat 5 augusti 2010 Postat 5 augusti 2010 Hej! Vad använder ni i replokal till sång? Kör ni rätt in i PA:t eller använder ni kompressor eller nå? Nyfiken då jag ej e nöjd själv.../Niklas
Metalrobban Postat 5 augusti 2010 Postat 5 augusti 2010 Hej! Vad använder ni i replokal till sång? Kör ni rätt in i PA:t eller använder ni kompressor eller nå? Nyfiken då jag ej e nöjd själv.../Niklas Kör: Mick -> Gate/Kompressor -> Mixerbord [Externt Reverb på FX-kanal] -> Slutsteg -> Högtalare
Nikk Dust Postat 5 augusti 2010 Trådstartare Postat 5 augusti 2010 Ok, ska testa detta...Tack för svar. Vad använder ni för mickar i repsituationer då? E det dyra mickar som gäller för alla här eller?
Nikk Dust Postat 5 augusti 2010 Trådstartare Postat 5 augusti 2010 Hmm, ok. Jag antog detta. Fan oxo, Eftersom jag e den enda i bandet som vågar lägga pengar på utrustning, så e en sån för 1.200:- inget jag kan lägga just nu..(damn it!)
Gilbert Postat 5 augusti 2010 Postat 5 augusti 2010 Det är inte alls säkert att det är din mic som är flaskhalsen. Akustiken och PAt spelar stor (eller större) roll.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.