Retur Postat 4 augusti 2010 Postat 4 augusti 2010 Hejhej alla hjälpsamma studiomedlemmar 😄 Jag håller på med ett litet bygge här och bygger ihop två stycken M-Audio keystation 49e till en klaviatur i ett chassi med två våningar. självklart kommer de två delarna i min enhet ha två olika strömbrytare, DCkontakter och Midiutgångar (USB-kontakten är sönder på båda klaviaturerna så jag har tänkt använda midiutångarna). Problemet som uppstår är följande: Mitt ljudkort har bara en midiingång... Jag har annan midiutrustning med midiingångar (och midi-thru tror jag) men vill helst inte behöva koppla min nya älskling till ytterligare grejer. har kollat nätet men hittar ingenting som fyller mitt behov av att få två olika midisignaler att bli till en, det jag hittar överallt verkar vara kablar som gör midi-in och midi-ut till en USB men detta är inte vad jag önskar. Det borde ju finnas nån typ MIDI-router eller midiförgrening eller nåt... Tacksam för svar om nån vet nåt sätt att få dessa två midisignaler in i mitt ljudkort (ingen av klaviaturerna har midiutgång)
Claes Holmerup Postat 4 augusti 2010 Postat 4 augusti 2010 Det du söker heter Midi Merge - och det finns sådana boxar, men det är förstås lättare att leta när man vet vad det heter... 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.