Jump to content
Annons

Dubbel midikabel... finns det?


Retur

Recommended Posts

Hejhej alla hjĂ€lpsamma studiomedlemmar 😄

Jag hÄller pÄ med ett litet bygge hÀr och bygger ihop tvÄ stycken M-Audio keystation 49e till en klaviatur i ett chassi med tvÄ vÄningar.

sjÀlvklart kommer de tvÄ delarna i min enhet ha tvÄ olika strömbrytare, DCkontakter och MidiutgÄngar (USB-kontakten Àr sönder pÄ bÄda klaviaturerna sÄ jag har tÀnkt anvÀnda midiutÄngarna). Problemet som uppstÄr Àr följande:

Mitt ljudkort har bara en midiingÄng...

Jag har annan midiutrustning med midiingÄngar (och midi-thru tror jag) men vill helst inte behöva koppla min nya Àlskling till ytterligare grejer.

har kollat nÀtet men hittar ingenting som fyller mitt behov av att fÄ tvÄ olika midisignaler att bli till en, det jag hittar överallt verkar vara kablar som gör midi-in och midi-ut till en USB men detta Àr inte vad jag önskar.

Det borde ju finnas nÄn typ MIDI-router eller midiförgrening eller nÄt...

Tacksam för svar om nÄn vet nÄt sÀtt att fÄ dessa tvÄ midisignaler in i mitt ljudkort (ingen av klaviaturerna har midiutgÄng)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det du söker heter Midi Merge - och det finns sĂ„dana boxar, men det Ă€r förstĂ„s lĂ€ttare att leta nĂ€r man vet vad det heter... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...