Rockybalboa Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Har ett Apogee Duet som är paj. Verkar som att preampsen har gått sönder då båda input-kanalerna brusar kraftigt. Min fråga är om någon känner till någon som reparerar Apogee i Sverige? En annan mer kursiv fråga är vad som kan ha orsakat att de gått sönder? Har haft kortet i tre år och aldrig haft några problem med det fram tills nu. Gjorde dock en inspelning med uppmickning av gitarrförstärkare för två veckor sedan och strax efter detta började jag få problem med det. Inte kan det väl ha gått sönder av för hög input, eller? Tacksam om folk kan dela med sig av eventuella erfarenheter.
Claes Holmerup Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Det kan definitivt inte gå sönder av för hög input. Det enda som händer då är att det distar, men inte att några komponenter tar skada. Det är Luthman som har agenturen för Apogee, så de kan säkert ta hand om det, alternativt hänvisa dig till någon reparatör - men du ska kanske först och främst fråga där du har köpt det.
Demonproducenten Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Det kan definitivt inte gå sönder av för hög input. nu är ju inte jag elektronikexperten här - men varför inte? dist kan ju knäcka andra komponenter så varför inte preamps?
Linus Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Min Duet är på reparation, då den lät såhär. Ingen service i Sverige, närmaste musikaffär skickar till Luthman som skickar till verkstad i Tyskland.
Linus Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Kan lägga till att det är min 2:a Duet som pajat på 1,5 år. På den första slutade ratten att fungera och då skickade Luthman en ny istället för att reparera. Den här gången hade jag ingen garanti...
Claes Holmerup Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 nu är ju inte jag elektronikexperten här - men varför inte? dist kan ju knäcka andra komponenter så varför inte preamps? Dist kan knäcka högtalare, men inte elektronik. Då skulle ju inga distboxar till gitarr fungera heller... 😉 Du kan ledigt skicka in en linesignal i mikrofoningången. Det enda som händer är att det blir en j-a massa dist, men ingenting går sönder av det, utan när du kopplar in en mick istället så fungerar det precis lika bra som det brukar.
Rockybalboa Postat 6 juli 2010 Trådstartare Postat 6 juli 2010 Problemet är att jag köpte min i Los Angeles och att min garanti har löpt ut. Men det enda är kanske att gå via musikbörsen och be dom lämna in den. Luthmann har jag talat med och de utför inga tjänster direkt med privatkunder. Man kan ju hoppas att det är relativt enkelt att reparera i så fall eftersom att man måste betala även om de inte fixar att reparera den. Sa dom något om hur mycket reparationen kunde kosta? Var båda dina inputkanaler sönder?
Linus Postat 6 juli 2010 Postat 6 juli 2010 Men det enda är kanske att gå via musikbörsen och be dom lämna in den. Luthmann har jag talat med och de utför inga tjänster direkt med privatkunder.Precis, lämna till Börsen så skickar de vidare. Sa dom något om hur mycket reparationen kunde kosta?Begär ett kostnadsförslag, då är du bara tvungen att betala för felsökning i verkstaden. När de meddelar dig om hur mycket det skulle gå på att reparera får du avgöra hur du vill göra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.