Jump to content
Annons

Cubase 4, win7x64, ReWire problem

Recommended Posts

Rucklo (oregistrerad)
Postat

Har precis köpt ny dator (HP, säkert där problemet ligger...). Installerade Reason 4 och Cubase 4, båda de senaste versionerna.

Redan lite halvbitter (då jag först inte kunnat få mitt TCelectronics konnekt 24d att fungera...) tänkte jag slappna av med lite musikproddande. Jag brukar köra reason genom Cubase i ReWire, men det har funkat halvbgra på min gamla slöa dator. Tekniskt aldrig några problem, men långsamt och begränsat.

Ny dator, nya krafter, mer möjligheter - förutom det faktum att ReWire inte finns som option under "devices" menyn.

Lagom förvånad installerade jag om cubase, men det hjälpte föga.

Har ingen som helst aning om vad tusan som hänt, men funkar gör det inte.

Nån som vet mer? Svara gärna innan jag hivar ut datorjävel i huvudet på någon oskyldig förbispasterande från 7:e våning...

Annons
Postat

Jag hade liknande problem under Win 7 64-bit. Det kan vara något med att rewire-dll:en inte har stöd för 64-bit, endast 32-bit (gissar lite nu, så ta det med en nypa salt).

Jag körde Sonar 64-bit, men installerade om det till 32-bitsversionen istället. Då fungerade det.

/Mats

Postat

32 bitar versionen av cubase måste du ha, det kan jag bekräfta. OS'et kan vara 64 bitar. Kör så själv, men med cubase 5.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.