Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Med stor bävan inför att låta som en nybörjare (vilket jag delvis är) så skriver jag detta..

Jag är producent. Jag producerar hardstyle. Presentation.Klar.

Nu är det så att jag har lite livespelningar i sommar...

Jag kör med min dator med Virtual DJs mjukvara.

Jag är nu i behov av någon liten manick som ger mig kontroll över bas/diskant och helst reverb osv.

Ska jag köpa en DJ mixer eller ett mixerbord?

Har funderat på ett mixerbord så jag även kan använda det vid arbete i studio också.

I datorn sitter en midiklaviatur, http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=2...mp;artno=198417 , inkopplad och jag kör ljudet genom den.

Så... Vad säger ni? DJ-Mixer eller ett bord?

Och.. Vad är det för olika kopplingar på dessa? 😎

Behöver jag någon hårdvara att komplettera en mixer med eller.... blablabla... ge mig basic-information!! 🙂

Tack på förhand! ☺️

MVH

Robin Gogberg

www.youtube.com/user/goggahs

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Med stor bävan inför att låta som en nybörjare (vilket jag delvis är) så skriver jag detta..

Jag är producent. Jag producerar hardstyle. Presentation.Klar.

Nu är det så att jag har lite livespelningar i sommar...

Jag kör med min dator med Virtual DJs mjukvara.

Jag är nu i behov av någon liten manick som ger mig kontroll över bas/diskant och helst reverb osv.

Ska jag köpa en DJ mixer eller ett mixerbord?

Har funderat på ett mixerbord så jag även kan använda det vid arbete i studio också.

I datorn sitter en midiklaviatur, http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=2...mp;artno=198417 , inkopplad och jag kör ljudet genom den.

Så... Vad säger ni? DJ-Mixer eller ett bord?

Och.. Vad är det för olika kopplingar på dessa? 😄

Behöver jag någon hårdvara att komplettera en mixer med eller.... blablabla... ge mig basic-information!! 🙂

Tack på förhand! ☺️

MVH

Robin Gogberg

www.youtube.com/user/goggahs

M-Audio och -numar ar ju några mixers som är specialgjorda för datorDJ-ande. Men kolla in Korg Zero4 eller Zero8 som är riktigt fetbra och har du det du behöver och mer därtill. Annars funkar ju de flesta DJ mixers även till enklare studio bruk.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.