Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gott folk.

Jag är snubblande nära att ge mig in i 500-formatet. API:s lunchbox är generöst prissatt, men kanske lite väl snabbfylld, Radial Engs Workhorse 5000 verkar vara riktigt intressant - men tycks dröja ett bra tag till. Nå, till problemet:

Jag har spanat in SPL:s rackpack och kommit fram till att de har alltså en fyra-modulenhet och en åtta-modulenhet.

Åttan heter 2710. Så kollar man SPL:s rackpack 500. På bilden ser man en åttamodul med fyra SPL-toys och fyra API:s. Modellnamnet är dock fortfarande 2710.

Jag misstänker att SPL gjort det här för att förtydliga att 2710 passar API och andra 500-format, men resultatet blev nästan att jag blev osäker: det finns väl inte två versioner av 2710? En som bara passar SPL och en passar SPL och allt annat? På thomann säljs 2710, men där nämns inte ett ord om att den skulle passa API.

Hoppas frågan är tydlig nog. Vore ohyggligt tacksam i fall någon vill hjälpa till och reda ut det här!

Annons
Postat

Om jag har fattat rätt så är det så att 4 av slotsen är dedikerade till SPL-moduler och

de 4 övriga slotsen är öppna till det vanliga 500-formatet.

/Chris

Gott folk.

Jag är snubblande nära att ge mig in i 500-formatet. API:s lunchbox är generöst prissatt, men kanske lite väl snabbfylld, Radial Engs Workhorse 5000 verkar vara riktigt intressant - men tycks dröja ett bra tag till. Nå, till problemet:

Jag har spanat in SPL:s rackpack och kommit fram till att de har alltså en fyra-modulenhet och en åtta-modulenhet.

Åttan heter 2710. Så kollar man SPL:s rackpack 500. På bilden ser man en åttamodul med fyra SPL-toys och fyra API:s. Modellnamnet är dock fortfarande 2710.

Jag misstänker att SPL gjort det här för att förtydliga att 2710 passar API och andra 500-format, men resultatet blev nästan att jag blev osäker: det finns väl inte två versioner av 2710? En som bara passar SPL och en passar SPL och allt annat? På thomann säljs 2710, men där nämns inte ett ord om att den skulle passa API.

Hoppas frågan är tydlig nog. Vore ohyggligt tacksam i fall någon vill hjälpa till och reda ut det här!

Postat
Om jag har fattat rätt så är det så att 4 av slotsen är dedikerade till SPL-moduler och

de 4 övriga slotsen är öppna till det vanliga 500-formatet.

/Chris

Jo - så måste det ju vara. Men jag undrar ändå om denna verkligen fixar vanligt 500-format. På SPL:s hemsida så heter bägge modellerna 2710 - men den ena heter rackpack 500 (den med några Api:ar i).

Postat

Okej, när jag kollade in Thomann-sidan så verkar det var en modul som endast klarar SPL:s egna. Tycker det är något förvirrat även på SPL:s hemsida. De borde definitivt döpa om dessa olika varianter till olika namn.

/Chris

Postat
Okej, när jag kollade in Thomann-sidan så verkar det var en modul som endast klarar SPL:s egna. Tycker det är något förvirrat även på SPL:s hemsida. De borde definitivt döpa om dessa olika varianter till olika namn.

/Chris

Well. Nu har jag det. SPL säljer en modell som heter 2915 - det är deras rackpack 500. Den ligger typ 100 euro över deras "vanliga" 8-modulenhet som inte klarar API. Så det var inte riktigt så bra som jag hoppades. Men rätt bra ändå.

Ah! Dessa val! Dessa svåra val.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.