Jump to content
Annons

EXS24 skenar iväg!


Recommended Posts

har suttit och skrivit en liten låt ikväll i midi, piano, bas och två spår percussion.

Men nu har en sjuk grej inträffat, lekte lite i global tracks för att få fram chords i score, av någon anledning ville den inte klistra in chordsen i hela låten, utan bara en runda (8 takter)(pianoregionen är 8 takter), sen loopas det om (fast använder inte loopfunktionen utan har klistrat in några rundor för att rundorna varieras)

Iaf, har två spår midipercussion, båda spåren är loopar som är 4 takter långa. första rundan (4 takter) låter som de ska, men sen, oavsett om jag klistrar in samma region eller loopar den så ändras innehållet i regionen! Rytmerna och antal slag är samma som orginal, men alla ljud har flyttats runt till något som verkar helt random, fast det blir samma randomiserade mönster varje gång. och detta händer var fjärde takt.

[4 takter normal][4 takter random][4 takter normal][4 takter random]

kan inte klura ut vad som är felet, i score står det rätt.

Någon idé? vore segt om melodin och ackorden börjar flippa ur

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nope, och det verkar som att ljuden inte ligger på samma knappar i EXS nu heller, bara ibland. Alltså att C är golvpuka och e2 splash t.ex.

Jag fattar ingenting, har inte rört något, ingen annan har rört något, kan inte hitta något som inte är felinställt.

Link to comment
Dela på andra sajter

kan inte hitta något som inte är felinställt.

😊 Ja, då är det riktigt illa 😕

Nä, men i mitt gamla logic på pc så har det hänt ibland att midi-noter hamnat utanför sin region,

och därför varit "osynliga", men ändå spelats upp, kan det vara nåt sånt kanske ?

Testa att dra ut längden på din region och se om nåt ligger kvar "därbak".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...