Jump to content
Annons

Hur mycket tycker man är rimligt att pröjsa

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Hittade en jäkla trevlig och kunnig gitarrist så vitt jag förstår utbildad på Berkley som ger lektioner online och även låter folk hänga på och snik kolla på justin.tv. Fyra timmar personlig online undevisning för 100 dollar kan ju inte vara helt fel eller? Så vitt jag vet så ville svenska frilansande musiklärare ha 1 spänn i minuten för ett gäng år sedan så det kostar väl mer nu kan jag tro. Om jag ville lära mig lite om Jazz lir/harmisar/skalor och sånt så tycker i alla fall jag att det låter väldigt rimligt och framför allt en att det är en bra ide´.

Men det kanske inte alla tycker så det skulle vara skoj att få lite feedback som man kunde vidare befordra.

Annons
Postat

Äsh, finns så sjukt många duktiga gitarrister som inte skulle tveka att ge lektioner.

Känns lamt att ta lektioner online och på engelska dessutom, dom har ju andra musikteoretiska termer än i sverige.

300-400 spänn får du skitduktiga svenska gitarrlärare för GARANTERAT.

Bor du i stockholm kan jag ge dig numret till flera.

Postat

Låter väl inte allt för dyrt. Jag tog 250-300:- för 45 min när jag gav privatlektioner. Första lektionen bjöd jag ofta på eller gav en fin rabatt, som en "känna på"-lektion. Han kanske kan erbjuda något liknande? Att du först testar bara en lektion eller så?

Postat
Hittade en jäkla trevlig och kunnig gitarrist så vitt jag förstår utbildad på Berkley som ger lektioner online och även låter folk hänga på och snik kolla på justin.tv. Fyra timmar personlig online undevisning för 100 dollar kan ju inte vara helt fel eller? Så vitt jag vet så ville svenska frilansande musiklärare ha 1 spänn i minuten för ett gäng år sedan så det kostar väl mer nu kan jag tro. Om jag ville lära mig lite om Jazz lir/harmisar/skalor och sånt så tycker i alla fall jag att det låter väldigt rimligt och framför allt en att det är en bra ide´.

Men det kanske inte alla tycker så det skulle vara skoj att få lite feedback som man kunde vidare befordra.

Om du tycker det låter rimligt och som en bra ide är det väl inget att tveka på?

Harmisar? ☺️

Postat

Tack för svar tänkte inte själv ta lektioner utan det var mest en fråga. Är inte överdrivet förtjust i Jazz heller men den här killen har ett fint sound inte det där murriga skittråkiga som många jazz lirare kör med. Han kör ju på Justin.tv parallellt så det går att kolla först.

http://www.justin.tv/pedjazz#r=w5COfwY~

Postat
Om du tycker det låter rimligt och som en bra ide är det väl inget att tveka på?

Harmisar? 🙂

Harmisar och skalor kan vara rena kvantfysiken när vi snackar jazz, uj uj vi hade en gästlärare/workshop när jag gick på Liljeholmens folkhögskola man fick nästan ont i huvvet när han la iväg i teori, skalor och harmonilära. Till och men våra ordinarie lärare som var ordentligt duktiga på detta område fick lite smäll på fingrarna.

Postat

Nu kör han om man vill kolla

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.