Jump to content
Annons

Virus skydd som inte drar CPU kraft


Jari

Recommended Posts

Annons

Har tankat ner NOD32 trial 30 dagars versionen och installerat den.

Dags att överge norton kanske... 😉

Brukar ni stÀnga av virus programmen nÀr ni kör musikprogram?

Redigerat av Jari
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

olivetti (oregistrerad)
Har tankat ner NOD32 trial 30 dagars versionen och installerat den.

Dags att överge norton kanske... 😉

Brukar ni stÀnga av virus programmen nÀr ni kör musikprogram?

SÄ lÀnge du inte ligger ute pÄ nÀtet dÄ du kör musikprogram behöver du ju inte ha virusprogrammet igÄng.

Finns ingen anledning.

StÀng ner!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag kör trendmicros virusscan (gratis pÄ webben) dÄ och dÄ plus en hÄrdvarubrandvÀgg. Det Àr allt. Har inte haft virus sen jag installerade windows (nÀtverkskabeln satt i, ingen brandvÀgg, inga servicepacks.. tror det tog 10 minuter sÄ hade jag virus).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har inte heller nÄgon virusdödare - men kör ocksÄ viruscheck online med ojÀmna mellanrum för att verifiera att inget har slunkit igenom.

Jag kör i stÀllet med en mycket kompetent brandvÀgg; ZoneAlarm Pro, som stoppar alla angreppsförsök och alla mailattachments som kan skada pÄ nÄgot sÀtt. Jag har kört pÄ detta sÀtt sedan jag övergav Atari och började köra PC istÀllet - och har aldrig haft virus.

En förutsĂ€ttning för att vara sĂ€ker, Ă€r dock att man inte tankar ner program frĂ„n suspekta stĂ€llen... 😏😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bland antivirusprogrammen var det bara ett, Kaspersky Antivirus Personal, som hittade alla typer av virus som testarna utsatte datorn för. Kaspersky kostar nÀstan 700 kronor.

RÄd & Rön

eller testa sjÀlv...

Hur bra Àr ditt AV-program mot trojaner? Testa!

Sedan den dagen Ă€r jag glad Kaspersky-anvĂ€ndare. 😏

logo_top.gif

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag drog ju igÄng en liknande trÄd för inte sÄ lÀnge sen:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=6757&hl=

Sedan dess kör jag AVG virusskydd, www.grisoft.com , med "tillrĂ€ckligt bra" resultat (dvs inga virus...). Det Ă€r ju möjligt/troligt att Kaspersky eller annan lösning ÄR snĂ€ppet bĂ€ttre, men AVG Ă€r gratis och som sagt, Ă€n sĂ„ lĂ€nge funkar det bra.

/Bengan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Sedan dess kör jag AVG virusskydd, www.grisoft.com , med "tillrĂ€ckligt bra" resultat (dvs inga virus...). Det Ă€r ju möjligt/troligt att Kaspersky eller annan lösning ÄR snĂ€ppet bĂ€ttre, men AVG Ă€r gratis och som sagt, Ă€n sĂ„ lĂ€nge funkar det bra.

/Bengan

Jag kör ocksÄ med AVG har fungerat bra hitills.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...