Jump to content
Annons

Feta trummor live


Axel92

Recommended Posts

Hallå!

Jag har ett gig snart där det ska spelas mycket synthiga låtar och då vill jag ha fett trumljud. T.ex. What is Love kan ju inte bli så fet med vanliga uppmickade akustiska trummor. Jag vill ha technokagge och örfilsvirvel! 😎

Hur löser jag detta på bästa sätt?

Kan man köra med förinspelade spår/beats som man matchar med ett klick och sedan spelar akustiska trummor samtidigt? Hur skulle det låta isåfall? Eller om man lägger effekter på trummorna live på något sätt?

Pads eller digitalt trumset har jag inte tillgång till och inte heller råd att köpa så det alternativet går bort.

Någon som har erfarenhet eller tips, ge mig! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
Hallå!

Jag har ett gig snart där det ska spelas mycket synthiga låtar och då vill jag ha fett trumljud. T.ex. What is Love kan ju inte bli så fet med vanliga uppmickade akustiska trummor. Jag vill ha technokagge och örfilsvirvel! 😄

Hur löser jag detta på bästa sätt?

Kan man köra med förinspelade spår/beats som man matchar med ett klick och sedan spelar akustiska trummor samtidigt? Hur skulle det låta isåfall? Eller om man lägger effekter på trummorna live på något sätt?

Pads eller digitalt trumset har jag inte tillgång till och inte heller råd att köpa så det alternativet går bort.

Någon som har erfarenhet eller tips, ge mig! 😄

Det var ett tag sedan du postade inlägget, så det kanske är för sent att svara nu men...

Om du ska köra enbart med ett analogt trumset så är ju det stora tipset att ha extremt mkt kompressor på kagge och virvelmickarna, inställt så att attacken i ljuden förstärks rejält men det efterföljande och "sunkigare" ljudet tystas. En hårt arbetande kompressor är exakt vad du behöver om du vill ha technokagge och örfilsvirvel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...