Jump to content
Annons

Effekter utan datorer

Recommended Posts

adamin (oregistrerad)
Postat

Jag har ett yamaha elpiano. De har 8 effekter som är bra men jag vill ha lite mer orglar och sånt. Är det möjligt utan dator? isåfall hur?? 🙂

Annons
Postat
Jag har ett yamaha elpiano. De har 8 effekter som är bra men jag vill ha lite mer orglar och sånt. Är det möjligt utan dator? isåfall hur?? 🙂

Finns separata ljud och effektmoduler som du kan koppla till ditt elpiano som jag antar har MIDI? Kolla på blocket eller Vend.se.

Postat

Förr fanns det ljudmoduler i hårdvaruformat Rolands JV och XV synthar ex. Går säkert att hitta begagnat.

Åke

adamin (oregistrerad)
Postat

ok tack för alla svar hittils, trodde de skulle finnas på marknaden idag men jag får väl leta. Synd att man ska behöva ha en dator för att få några anständiga ljud i dagsläget :/

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag tog en snabbtitt på Musikborsen.se .. kanske det här kan vara något? Roland Sonic Cell. Har aldrig provat en sån själv dock...

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=8...mp;artno=185569

Verkar som om ljudmodulernas tid är förbi annars tyvärr.

Edit:

Jag blev nästan sugen på en sån iaf, om jag hade pengar 😄

Redigerat av D Vibe
Postat

Nå, det finns ju andra burkar som har fler ljud. Nord Elektro kan vara värt att titta på.

Annars brukar det finns begagnade syntar / ljudmoduler på blocket.

Intresset har liksom ändrat sig. Antingen kör man på scen och då vill man gärna ha en burk med inbyggda ljud. Eller så kör man i studion och då är det mer att välja på och ofta bättre ljud i datorn.

// Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.