jmysss Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 Tja, håller på att försöka göra lite house. Jag har en synthslinga som går från starten och skulle vilja lägga ett brus enbart på slinga via aux eller insert. Hur kan jag fixa detta? finns det nån specifik plugg för detta i logic? Juste Logic Pro 9 var det. 😕 Tackar
jmysss Postat 20 mars 2010 Trådstartare Postat 20 mars 2010 Ja men ett brus. Skall läggas på insert på synthen och sakta ska brusen skruvas bort, synthen kommer fram och rörjer
Dingbats Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 Då är det väl egentligen ingen effekt du vill ha. Då kan du ju bara skapa ett nytt audiospår som du lägger massa vitt brus på (eller nån annan färg), som du sakta tonar ut medan du höjer synten. Filer med brus kan man hitta vart som helst om man söker lite.
nattvaktaren Postat 20 mars 2010 Postat 20 mars 2010 Nu antar jag att det är en synt och ingen loop. Dra på noise-generatorns volym samtidigt som du sveper uppåt med ett hpf på kanalen. Finns det ingen brusgenerator i synten gör du en kopia på midispåret och kopplar till en syntplugg som har. Är det en loop kan du via sidechain från loopen öppna en gate som stänger en brusgenerator.
jmysss Postat 21 mars 2010 Trådstartare Postat 21 mars 2010 Tack för svar kamrater. nattvaktarens blev finfint =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.