Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tja, håller på att försöka göra lite house.

Jag har en synthslinga som går från starten och skulle vilja lägga ett brus enbart på slinga via aux eller insert.

Hur kan jag fixa detta? finns det nån specifik plugg för detta i logic? Juste Logic Pro 9 var det. 😕

Tackar

Annons
Posted

Ja men ett brus. Skall läggas på insert på synthen och sakta ska brusen skruvas bort, synthen kommer fram och rörjer :rolleyes:

Posted

Då är det väl egentligen ingen effekt du vill ha. Då kan du ju bara skapa ett nytt audiospår som du lägger massa vitt brus på (eller nån annan färg), som du sakta tonar ut medan du höjer synten. Filer med brus kan man hitta vart som helst om man söker lite.

Posted

Nu antar jag att det är en synt och ingen loop.

Dra på noise-generatorns volym samtidigt som du sveper uppåt med ett hpf på kanalen.

Finns det ingen brusgenerator i synten gör du en kopia på midispåret och kopplar till en syntplugg som har.

Är det en loop kan du via sidechain från loopen öppna en gate som stänger en brusgenerator.