martinedstrom Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Hej alla cubase användare! Jag har använt mig av cubase LE4 ganska länge nu och känner att det är dax att uppgradera till ett bättre cubase. Det finns tre alternativ, essential, studio och cubase 5. Men vilken är egentligen bäst att satsa på? Är det värt att lägga 6 lock på cubase 5 eller ? Är Eq, kompressorn, mix i 5.1 och allt annat man får till cubase 5 värt det? Är det kanske all idé att titta på cubase 4 istället? Ja som ni ser är frågorna många. Jag är ute efter att få ett så bra paket som möjligt för mina väl intjänade kronor 🙂
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Jag kör på cubase 5 essential, det funkar hur bra som helst....när du känner att du behöver de andra funktionerna kan du börja tänka på att uppgradrea...man kommer långt med essential..
Analogfreak (oregistrerad) Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Här kan du jämföra och se vad som skiljer versionerna åt. 🙂 http://www.steinberg.net/en/products/music...details100.html
stegrarn Postat 11 mars 2010 Postat 11 mars 2010 Just nu finns en deal där du kan uppgradera LE4 till Studio 5 för 1.995:- Studio 5 Upgrade
martinedstrom Postat 15 mars 2010 Trådstartare Postat 15 mars 2010 Tackar för alla svar 😏 Undra om det går att uppgradera från LE4 till essential 5 för en 500 hundring må tro? annars verkar ju uppgraderingen till studio 5 rätt schysst!
lundberg Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Just nu finns en deal där du kan uppgradera LE4 till Studio 5 för 1.995:- Alltså, vad fasen... Först står det att Steinberg Key inte ingår i den där dealen, sen: Prisexempel:Cubase Studio 5 UG GBE uppgradering Yamaha Audiogram 3 Steinberg Key = 3.519:- (Normalpris endast Cubase Studio 5, utan ljudkort 3.995:-) Då blir det plötsligt inte lika billigt längre... Bara drygt 400 spänn från normalpriset. :S
stegrarn Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Alltså, vad fasen... Först står det att Steinberg Key inte ingår i den där dealen, sen: Då blir det plötsligt inte lika billigt längre... Bara drygt 400 spänn från normalpriset. :S Jo, men trådskaparen hade ju redan LE4, då kostar uppgraderingen 1.995:- Ok, om Steinberg Key inte ingår så kostar väl den runt 200:- Ändå ganska billigt, tycker jag..
lundberg Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 (redigerat) Jo, men trådskaparen hade ju redan LE4, då kostar uppgraderingen 1.995:- Ok, om Steinberg Key inte ingår så kostar väl den runt 200:- Ändå ganska billigt, tycker jag.. Aha... Jag fattade det som att man skulle ha Cubase LE + uppgradering + Steinberg Key för 1.500. 😛 Redigerat 15 mars 2010 av lundberg
martinedstrom Postat 16 mars 2010 Trådstartare Postat 16 mars 2010 Ahh så det går tydligen inte att köra uppgraderingen från LE4 till studio 5 utan en fysik nyckel!?! Hur blir det egentligen med skisser och ideér jag har "skruvat"ihop i LE4, kan jag öppna upp ett sådant projekt i 5an?
Claes Holmerup Postat 16 mars 2010 Postat 16 mars 2010 Ahh så det går tydligen inte att köra uppgraderingen från LE4 till studio 5 utan en fysik nyckel!?! Hur blir det egentligen med skisser och ideér jag har "skruvat"ihop i LE4, kan jag öppna upp ett sådant projekt i 5an? De större versionerna kräver USB-nyckel som licensen laddas ner i, så du måste köpa en sådan eftersom den aldrig ingår i uppgraderingarna. Vilka versioner som kan hantera vilkas filer, kan du se här: https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=990279 🙂
martinedstrom Postat 21 mars 2010 Trådstartare Postat 21 mars 2010 Ahhh , tackar för informationen !!! 😲
Jasi Postat 21 mars 2010 Postat 21 mars 2010 Det är ganska dumt med det där med Internet USB nycklar... Vissa studios eller personer kanske inte ens har Internet eller INTE VILL ha internet på den datorn man har studio saker i... dum lösning utav alla... inte bara steinberg som gör så ju... Eller går det att ha en HELT offline datorn med de nuvarande programmen också som förr i tiden?
Claes Holmerup Postat 21 mars 2010 Postat 21 mars 2010 Det är ganska dumt med det där med Internet USB nycklar... Vissa studios eller personer kanske inte ens har Internet eller INTE VILL ha internet på den datorn man har studio saker i... dum lösning utav alla... inte bara steinberg som gör så ju... Eller går det att ha en HELT offline datorn med de nuvarande programmen också som förr i tiden? Det går att hämta licenserna till USB-nycklarna med hjälp av en annan dator om man inte har uppkoppling i studion. En av fördelarna med USB-nycklar i stället för challenge/response-koder. 🙂
Rabieshund Postat 23 mars 2010 Postat 23 mars 2010 Jag var snål och införskaffade Cubase 5 Essential. Sen när jag insåg hur mycket det sög uppgraderade jag till den största versionen. 🙂 Saknade ett flertal funktioner som jag behövde i mitt musikskapande, typ sidechain. Sen finns det bara som 32-bit och jag sitter på 64-bit så det var inte så stabilt. Har inte haft många problem efter uppgraderingen.
martinedstrom Postat 28 mars 2010 Trådstartare Postat 28 mars 2010 (redigerat) Jag köpte cubase studio 5 med usb nyckel för cirka 2200 pix då jag uppgraderade från LE4. Det var lika bra att skita i essential eftersom priset inte skiljer så många hundra lappar. Har dock inte kunnat installera det än pga strul med datorn. Kolla här https://www.studio.se/index.php?showtopic=75311 Redigerat 28 mars 2010 av martinedstrom
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.