Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har suttit o testat FL Studio en del och funderar pĂ„ att utöka lite. Har funderat pĂ„ en Behringer UMA25S dĂ„ den har bĂ„de klaviatur som underlĂ€ttar spelandet och inbyggt ljudkort som troligen Ă€r bra mycket bĂ€ttre Ă€n det som sitter inbyggt i min laptop. NĂ„n som har ett eller har anvĂ€nt ett sĂ„ man kan fĂ„ lite mer info om det Ă€r ett bra köp 🙂 Det Ă€r ju ett vĂ€ldigt bra pris pĂ„ det ocksĂ„ 😐

Redigerat av SSSS
Annons
Postat

Eller om ni har nĂ„got motsvarande alternativ att rekommendera 😠 SĂ„g att det redan fanns 2 trĂ„dar sedan tidigare om UMA25S, verkar inte vara en allt för vanlig maskin?

Postat
Eller om ni har nĂ„got motsvarande alternativ att rekommendera â˜ș SĂ„g att det redan fanns 2 trĂ„dar sedan tidigare om UMA25S, verkar inte vara en allt för vanlig maskin?

hÄll dig lÄngt frÄn behringers midi-kontrollers. DÄlig karma pÄ det! :-)

Postat
hÄll dig lÄngt frÄn behringers midi-kontrollers. DÄlig karma pÄ det! :-)

Okay â˜ș vad finns det för lĂ€mpliga alternativ? 😎 Vad Ă€r problemet med behringer?

Postat (redigerat)
Okay 😛 vad finns det för lĂ€mpliga alternativ? 🙂 Vad Ă€r problemet med behringer?

Problemet med Behringers MIDI-kontroller Àr att de enligt min erfarenhet Àr sjukt buggiga, krÄngliga att konfigurera och allmÀnt opÄlitliga. Jag ahr haft en BCF2000 och en BCD2000 och bÄda funkade rÀtt knackigt. Jag har, trots myckne sökande pÄ nÀtet inte hittat nÄgon som fÄtt en BCD2000 att funka som det Àr tÀnkt. Och nÀr den funkade som bÀst, hÀngde den sig ÀndÄ en hel del.

MÄnga billiga USB-keyboards har förvisso riktigt hyggliga rotaters, om du bara ska styra nÄgra fÄ parametrar. Annars kan du titta pÄ mackie control c4, men dÄ snackar vi lite andra pengar förstÄss, men underskatta inte behovet av att ha displayer och enkel programering mot din mjukvara!

Jag har för övrigt en Behringer UMX25 (som bla har 8 roterande reglage) i min studio, vilket funkar bra, men jag skulle aldrig vÄga köra live med den.

Redigerat av Fabz
Postat

FĂ„r spana runt lite helt enkelt 🙂 Det jag nu saknar Ă€r ju vettigt ljudkort för att kunna hĂ„lla relativt lĂ„g latency utan att fĂ„ "knaster" i musken och ett klaviatur och nĂ„gra rattar. Eftersom jag Ă€r i nybörjarstadiet sĂ„ kĂ€nner jag inte för att lĂ€gga ut massa pengar pĂ„ saker som riskerar att bli stĂ„ende 😕

Som jag tolkat det Ă€r UMX25 och UMA25S ungefĂ€r samma maskin men UMA25S innehĂ„ller ljudkort ocksĂ„. (kan vara ute o cykla 😊 ) Kommer nog bara anvĂ€ndas hemma dock.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.