Jump to content
Annons

Vilka trumtrigger-program finns? (mac)


Jait (oregistrerad)

Recommended Posts

Jait (oregistrerad)

Ja som frågan lyder, söker tips på trumtriggers för Mac att använda sig av.

Känner till Drumagog och Aptrigga. Min demoversion av Drumagog har just gått ut och

överväger att skaffa licens, men priset är ju inte jätteroligt.

Fick hem sharewaren KT Drumtrigger men stöd för OS X Snow Leopard (10.6.2) som jag

kör verkar inte finnas.

Så, ös på med förslag! Shareware går också bra.

Tack på förhand!

(Kanske är en fråga som borde nitas? Kom inte på om det vore bäst att posta under Effekter eller Trumpluggar!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har kört med Drumagog en del när jag behövt trigga men annars funkar det ju grymt att trigga i själva logic och då behöver du ju inte skaffa en separat trigger, bara att använda sig av Groovetemplate och Audio to Midi :-)

Try it out! :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jait (oregistrerad)
Har kört med Drumagog en del när jag behövt trigga men annars funkar det ju grymt att trigga i själva logic och då behöver du ju inte skaffa en separat trigger, bara att använda sig av Groovetemplate och Audio to Midi :-)

Try it out! :-D

Jag kör Ableton Live och kommer inte att byta dessvärre. Har testat groovetemplate mm, tycker det är synd att inte fler DAWs kommer med trigger inbyggt!

Men tackar ändå för tipset 😲

Redigerat av Jait
Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden lite.

Jag använder ProTools och undrar vilket program ni använder där?

Har inte lust att lägga 3k på SoundReplacer!

Jag använder mig av drumrehab från trillium lane labs. Men du kan göra det manuellt också, men det är lite mer pilljobb då.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...