BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 (redigerat) Tjenare! Har monterat upp en sm57 framför stärkaren, dragit en mycket högkvalitativ telekabel från ljudkortets 3e utgång till gitarrförstärkaren input. Men när jag spelar upp gitarrspåret i cubase får ajg det abra att höras i monitor, även om ajg väljer att det ska va output 3 som monitor.. vad gör ajg för fel? blev lite rörigt.. men jag hör enbart ljudet i mina mr5or alltså studiomonitorer, men jag vill ju skicka signalen till min marshall stärkare! Redigerat 27 februari 2010 av BJORNANDERSSON
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 verkligen ingen som kan hjälpa?
djbolton Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Beror ju på vad du har för ljudkort... När du får det att funka ska du vara försiktig med volymen... Ganska stor skillnad på signalen från en elgitarr och signalen från ett ljudkort. Det brukar sägas att man skall ha en "bakvänd" DI-box när man reampar på detta viset, men jag har också provat göra som dig, men som sagt, var försiktig med volymen ut från ljudkortet. /Johan
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Okej det skall jag tänka på.. Men jag har ett fasttrack 8r från maudio...det ska väl gå att bara köra från utgångarna på det??
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 hur har du gjort för att få det att funka bolton?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 Jag varnar dig för att fortsätta med du håller på med eftersom du inte verkar ha nån koll på routingen. Tycker du tar dig vatten över huvudet som kan göra så du skjuter sönder gitarrstärkaren. Lär dig grunderna först innan du försöker dig på reamping.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 hahah så jävla farligt kan det väl inte vara?? menar du routing i ljudkortet eller? kan ingen förklara vad jag skall göra istället för att inte "skjuta sönder stärkaren"
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 hittar inget på nätet om how to set up for reamping osv..det är väl jättevanligt att man gör detta? enligt musikaffären skulle det inte vara svårt alls, abra till att tuta o köra...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 hittar inget på nätet om how to set up for reamping osv..det är väl jättevanligt att man gör detta? enligt musikaffären skulle det inte vara svårt alls, abra till att tuta o köra... Du gör ju som du vill då det är dina grejer. 😮
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 27 februari 2010 Postat 27 februari 2010 fick rätt på det nu..förstår inte vad du menade med att spränga skiten i luften...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.