I_SoLaTE Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Hej. Jag Ă€r ute efter en ny bas (eller nygammal, Ă€r less pĂ„ min eagle mest...) och sneglar pĂ„ Rickenbackers. Ăr det nĂ„n med erfarenhet inom Ă€mnet som kan ge mig pointers angĂ„ende nya 4003:or jĂ€mfört med Ă€ldre modeller? Har en splitter ny pĂ„ g, som jag tĂ€nkte försöka fĂ„ testa, men jag vet inte om jag ska satsa pĂ„ att hitta en 70-80-talare. Vad skiljer Ă„rsmodellerna Ă„t? Eller Ă€r det som med Gibson-gitarrer, det enstaka exemplaret man fĂ„r fokusera pĂ„? Tacksam för svar. -Erik
Claes Holmerup Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 SjĂ€lv har jag en 4001 frĂ„n 1976, som jag har haft i minst 25 Ă„r sjĂ€lv. Skitbra och lĂ€ttspelad som fĂ„. đ Det enda jag vet som kan vara vanskligt, Ă€r att Rickenbackerbasarna har ganska tunn hals, sĂ„ man fĂ„r vara vaksam pĂ„ om halsen Ă€r krokig om man köper en begagnad... Vet inte om det gĂ€ller för 4003:orna ocksĂ„, men 4001 kan det absolut vara sĂ„ med om man har otur. Sedan kan sĂ„ gamla begagnade ha uttorkade kondensatorer, sĂ„ att de inte lĂ„ter riktigt sĂ„ bra som de ska - men det finns ju inte sĂ„ mycket komponenter i dem, sĂ„ det Ă€r enkelt att byta dem (ska göra det pĂ„ min, nĂ€r andan faller pĂ„ - vilket Ă„r som helst... đ ).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.