antepop Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 (redigerat) Hejsan Jag ska göra musik till en film, jag använder logic. Går det att ha filmen i logic spelandes samtidigt som jag gör musiken? Jag vill se filmen samtidigt som jag gör musiken, för att enkelt kunna synca ljud. Redigerat 4 februari 2010 av antepop
Gäst Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 (redigerat) Jepp det är inga problem. Hade en bra film för det men hittar det inte nu. Du kan bara dra in Filmen i Logic (ha rätt format) så kommer den fråga dig om du vill extrakt sound osv. Då kommer du ha ljudet från filmen på ett spår och filmen i ett eget fönster, eller i en liten ruta i arrange Window. Om du inte ser filmen i den lilla rutan kan du få trycka i movie (pilen) högst upp i inspetor. Sedan bara tuta och köra. När du spelar in eller kör ljudklippet kommer filmen automatiskt spela upp samtidigt. Redigerat 4 februari 2010 av Gäst
antepop Postat 4 februari 2010 Trådstartare Postat 4 februari 2010 Jepp det är inga problem. Hade en bra film för det men hittar det inte nu. Du kan bara dra in Filmen i Logic (ha rätt format) så kommer den fråga dig om du vill extrakt sound osv. Då kommer du ha ljudet från filmen på ett spår och filmen i ett eget fönster, eller i en liten ruta i arrange Window. Om du inte ser filmen i den lilla rutan kan du få trycka i movie (pilen) högst upp i inspetor. Sedan bara tuta och köra. När du spelar in eller kör ljudklippet kommer filmen automatiskt spela upp samtidigt. Kanon! Tack så mycket för hjälpen, vad är rätt format förresten?
Gäst Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 (redigerat) Vet inte säkert men eftersom du kan använda Quicktime till Logic med så låter det ju rimligt att det är samma format som till Quicktime Pro. Vilket då skulle vara. Sök på appels hemsida. 3GPP & 3GPP2 file formats AVI file format Bitmap (BMP) codec and file format DV file (DV NTSC/PAL and DVC Pro NTSC/PAL codecs) Flash & FlashPix files GIF and Animated GIF files H.261, H.263, and H.264 codecs JPEG, Photo JPEG, and JPEG-2000 codecs and file formats MPEG-1, MPEG-2, and MPEG-4 Video file formats and associated codecs (such as AVC) Quartz Composer Composition (.qtz, Mac OS X only) QuickTime Movie (.mov) and QTVR movies Sorenson Video 2 and 3 codecs Other video codecs: Apple Video, Cinepak, Component Video, Graphics, and Planar RGB Other still image formats: PNG, TIFF, and TGA Redigerat 4 februari 2010 av Gäst
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.