Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan

Jag ska göra musik till en film, jag använder logic.

Går det att ha filmen i logic spelandes samtidigt som jag gör musiken?

Jag vill se filmen samtidigt som jag gör musiken, för att enkelt kunna synca ljud.

Redigerat av antepop
Annons
Postat (redigerat)

Jepp det är inga problem. Hade en bra film för det men hittar det inte nu.

Du kan bara dra in Filmen i Logic (ha rätt format) så kommer den fråga dig om du vill extrakt sound osv. Då kommer du ha ljudet från filmen på ett spår och filmen i ett eget fönster, eller i en liten ruta i arrange Window. Om du inte ser filmen i den lilla rutan kan du få trycka i movie (pilen) högst upp i inspetor.

Sedan bara tuta och köra. När du spelar in eller kör ljudklippet kommer filmen automatiskt spela upp samtidigt.

Redigerat av Gäst
Postat
Jepp det är inga problem. Hade en bra film för det men hittar det inte nu.

Du kan bara dra in Filmen i Logic (ha rätt format) så kommer den fråga dig om du vill extrakt sound osv. Då kommer du ha ljudet från filmen på ett spår och filmen i ett eget fönster, eller i en liten ruta i arrange Window. Om du inte ser filmen i den lilla rutan kan du få trycka i movie (pilen) högst upp i inspetor.

Sedan bara tuta och köra. När du spelar in eller kör ljudklippet kommer filmen automatiskt spela upp samtidigt.

Kanon! Tack så mycket för hjälpen, vad är rätt format förresten?

Postat (redigerat)

Vet inte säkert men eftersom du kan använda Quicktime till Logic med så låter det ju rimligt att det är samma format som till Quicktime Pro. Vilket då skulle vara. Sök på appels hemsida.

3GPP & 3GPP2 file formats

AVI file format

Bitmap (BMP) codec and file format

DV file (DV NTSC/PAL and DVC Pro NTSC/PAL codecs)

Flash & FlashPix files

GIF and Animated GIF files

H.261, H.263, and H.264 codecs

JPEG, Photo JPEG, and JPEG-2000 codecs and file formats

MPEG-1, MPEG-2, and MPEG-4 Video file formats and associated codecs (such as AVC)

Quartz Composer Composition (.qtz, Mac OS X only)

QuickTime Movie (.mov) and QTVR movies

Sorenson Video 2 and 3 codecs

Other video codecs: Apple Video, Cinepak, Component Video, Graphics, and Planar RGB

Other still image formats: PNG, TIFF, and TGA

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.