Limpan Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 😮 Vad menar du med finn fem fel? Är det meningen att behringers mixer ska vara en kopia av midas och man ska hitta vad som ändå skiljer? Jag vet ett stort fel iaf.. den ena är en BEHRINGER ;-P
Analogfreak (oregistrerad) Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 (redigerat) Enligt specarna så har Behringerbordet en brusnivå på -92dBu med alla faders inkl main @ 0dB medan Midasbordet under samma förhållanden ligger på -86dBu. Redigerat 2 februari 2010 av Analogfreak
Claes Holmerup Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Finn fem fel...? Det är ju fel på alla färgerna vetja... 😮 Undrar om man kan se en stämning hägra, på samma sätt som för flera år sedan, när Behringers MX8000 ansågs vara plagiat av en Mackie-mixer, så att Behringern fick försäljningsförbud i USA och förmodligen blev det något skadestånd också (kommer inte ihåg turerna riktigt). Då hade de visserigen inte ens så många skillnader på färgerna, men ändå... 🙂
sounden Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 (redigerat) Undrar om man kan se en stämning hägra Tveksamt då Behringer har köpt Midas sedan tidigare om jag inte minns helt fel.. Behringer-buys-Midas-and-Klark-Teknik Redigerat 2 februari 2010 av sounden
Claes Holmerup Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Tveksamt då Behringer har köpt Midas sedan tidigare om jag inte minns helt fel.. Behringer-buys-Midas-and-Klark-Teknik Ja, då är det ju inte så konstigt att de är likadana... 😄
Analogfreak (oregistrerad) Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Det är väl bara en tidsfråga innan Behringer tillverkar XL8 med sitt namn. 😠
KillwithSkill Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Fy fan vad vidrigt! Kände på mig att det här skulle komma. Ungefär som Hyundai köpte Ferrari och börjar tillverka lookalikeskit! New model out. Hyundai 458 Italia!
Claes Holmerup Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Det är väl bara en tidsfråga innan Behringer tillverkar XL8 med sitt namn. 😠 Tja - eftersom de tydligen numera äger det, så är det förstås inget fel i det i så fall. Att Behringer har köpt Midas och Klark Teknik, gör ju också att Behringer har tillgång till betydligt bättre teknik utan att behöva plagiera andra, som de har gjort så många gånger innan - och det kan ju bara vara positivt för budgetmarknaden. 😄
Linus Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Frågan är, hur mycket Midas är det i det nya Behringer-bordet? Och hur mycket är "kopiering" gjord innan uppköpet av Midas? 😠
Magnetic Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 hallå, Kom ihåg för ett antal år sedan strax innan behringer släppte sina gitarrpedaler så var pedalerna rena plagiat på Boss pedalerna. De hade samma kantiga form och disten var orange, compressorn blå etc... Gissar att det var en stämning från Boss om plagiat som gjorde att Behringer ändrade form och färg på dom i sista stund. 😠 // Klas
drloop (oregistrerad) Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Allt blir till guld i örats ägo...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Om Behringer sätter XL8 och Pro6 i produktion som kommer tex Yamaha och Digidesign att få det jävligt tufft att hålla sig kvar på kartan. Behringer kommer att konkurera på den tunga sidan. Det ska bli kul att se vad som händer med Behringers nya generation processorer inom en snar framtid. Vi kan med all säkerhet förvänta oss likheter med Klark Teknik.
CHAE Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 hallå, Kom ihåg för ett antal år sedan strax innan behringer släppte sina gitarrpedaler så var pedalerna rena plagiat på Boss pedalerna. De hade samma kantiga form och disten var orange, compressorn blå etc... Gissar att det var en stämning från Boss om plagiat som gjorde att Behringer ändrade form och färg på dom i sista stund. 😄 // Klas Intressant där! För ganska många år sedan ('93-94 tror jag att det var) försökte väl Marlboro ta patent på färgen rött? De misslyckades... Klas; formen kan jag haja men att Boss bölade över att Behringer hade samma färger som dem kan väl inte gått igenom? Eller...? 😏 /CHAE
Linus Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Om Behringer sätter XL8 och Pro6 i produktion som kommer tex Yamaha och Digidesign att få det jävligt tufft att hålla sig kvar på kartan.Och allt samtidigt som PreSonus håller på att försöka slå sig in på mixerbordssidan...
CHAE Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 (redigerat) Och allt samtidigt som PreSonus håller på att försöka slå sig in på mixerbordssidan... Ja jävlar i min låda, jag såg det där. Vilket monstrum till bord. Det påminner lite om de där karusellerna på marknaden när man var liten. Mkt LED och grejer. Nu har jag iofs inte träffat på ngn som testat/kör med det men ProSonus brukar väl ändå borga för bra kval? /CHAE Redigerat 2 februari 2010 av CHAE
Analogfreak (oregistrerad) Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Och allt samtidigt som PreSonus håller på att försöka slå sig in på mixerbordssidan... mm såg det där bordet. Men jag tror Behringer ligger hästlängder före med Midas handböcker i bagaget.
Guitar Nilsson Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Polarn sa att Behringer inte har några egna designers, de bara råkopierar och betalar böterna, det tjänar de på. Snack eller vet jag ju inte, kanske delvis sant. Deras aktiva TOPPAR ÄR VÄLDIGT LIKA db tECHNOLOGIES. ja capslock jämt
SkunkFunk Postat 3 februari 2010 Postat 3 februari 2010 Polarn sa att Behringer inte har några egna designers, de bara råkopierar och betalar böterna, det tjänar de på.Snack eller vet jag ju inte, kanske delvis sant. Deras aktiva TOPPAR ÄR VÄLDIGT LIKA db tECHNOLOGIES. ja capslock jämt Visst har de egna designers. Men de plagierar "välbeprövade koncept" och designernas uppgift är mestadels att förenkla kretsarna så att de blir billigare. Någon kreativ design handlar det dock inte om.
Omni Postat 3 februari 2010 Postat 3 februari 2010 Aj lööööööv Midas. Behringer - not so much. Mvh Omni
Magnetic Postat 3 februari 2010 Postat 3 februari 2010 Intressant där! För ganska många år sedan ('93-94 tror jag att det var) försökte väl Marlboro ta patent på färgen rött? De misslyckades... Klas; formen kan jag haja men att Boss bölade över att Behringer hade samma färger som dem kan väl inte gått igenom? Eller...? 🙂 /CHAE Hallå, hittade en bild hur dom såg ut innan dom ändrade färg o form. Vet ej hur det blev med färgen i rätten. Lite svårt att ta patent på en färg kan man tycka... Men en pedal är en väldigt nishad produkt och Boss ett väldigt inarbetat varumärke så jag tycker det känns lite fräckt 😎🙂 // Klas
CHAE Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 Hallå, hittade en bild hur dom såg ut innan dom ändrade färg o form. Vet ej hur det blev med färgen i rätten. Lite svårt att ta patent på en färg kan man tycka... Men en pedal är en väldigt nishad produkt och Boss ett väldigt inarbetat varumärke så jag tycker det känns lite fräckt 😄😑 // Klas Fräckt håller jag med om, men de kommer nog undan med det. Hade däremot fonten varit åt BOSS-hållet så hade de skramlat med vapnen vilken dag som helst för då hade det varit varumärkesintrång, men inte färgen. Det håller inte. /CHAE
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.